به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ فریبا نظری  با ارائه گزارشی از اقدامات دفاتر زنان و خانواده استانداری‌های سراسر کشوردر بحران کرونا گفت: دفاتر زنان و خانواده استانداری‌های سراسر کشور در جریان بحران کرونا با همکاری و مشارکت دستگاه‌های اجرایی و سمن های حوزه زنان و خانواده اقدام به فعال سازی کارگاه‌های دوخت ماسک و گان کردند که در این راستا زمینه اشتغال هفت هزار و ۷۰۰  زن سرپرست خانوار در یک هزار و ۶۰۶ کارگاه تولیدی و تولید ۱۶میلیون ماسک پارچه ای، گان و دستکش فراهم شد.
مشاور وزیر کشور به اقدامات شاخص در راستای (پویش فصل همدلی) اقدامات حمایتی مالی، بهداشتی و ارزاق ویژه خانواده های در معرض آسیب‌های اقتصادی و اجتماعی اشاره کرد و گفت: با کمک دستگاه‌های حمایتی هم چون بهزیستی و کمیته امداد و خیرین، ۴۲۵ هزار زن سرپرست خانوار شناسایی شدند و به آنها کمک بلاعوض تعلق گرفت.  
نظری افزود: دفاتر زنان وخانواده استانداری‌ها با جلب مشارکت دستگاه‌ها و نهادهای متولی در امر مشاوره به منظور بازتوانی اجتماعی، زمینه ارائه خدمات مشاوره ای رایگان به ۲۲۰ هزار نفر را فراهم کردند.
وی یادآور شد: دفاتر متناظر در استانداری‌ها، ضمن جلب همکاری سمن‌های فعال در حوزه زنان، خانواده و کودکان، زمینه هم افزایی و مشارکت ۱۸۲۰ سمن فعال در حوزه زنان، خانواده و کودکان در جهت مقابله با ویروس کرونا فراهم کردند.
نظری یادآور شد: از دیگر اقدامات دفاتر زنان و خانواده استانداری‌ها ایجاد زمینه‌های نشاط و شادابی با بهره‌مندی از فضای مجازی برای خانواده‌ها بود که در این راستا نیز ۴۲۰۰ کلیپ برای تشویق مردم به ماندن درخانه و رعایت اصول طرح فاصله گذاری اجتماعی تولید شد.