30874 580

حبیب‌الله مسعودی فرید معاون امور اجتماعی سازمان بهریستی کشور از کاهش آمار فرزندخواندگی در پی شیوع کرونا در کشور خبر داد.

وی درباره آخرین وضعیت فرزندخواندگی با توجه به شیوع کرونا در کشور گفت: در بحث فرزندخواندگی در نامه‌ای که به استان‌ها اعلام کردیم، مقرر شد طبق رعایت مسائل بهداشتی این روند ادامه داشته باشد و بحث فرزندخواندگی قطع نشود. البته قاعدتا در این شرایط سرعت کار پایین‌تر می‌آید، اما قرار است با رعایت همه مسائل بهداشتی این روند ادامه داشته باشد.

فرید ادامه داد: البته در این شرایط برای بحث فرزندخواندگی به دلیل مسائل بهداشتی هیچ گونه ملاقاتی با کودک برقرار نمی‌شود و مقرر شده است به دلیل مسائل کرونا رفت و آمد‌های غیر از پرسنل به مراکز شبه خانواده قطع شود. قطعا با توجه به شرایط موجود مقداری میزان فرزندخواندگی کمتر شده است، البته با توجه به اینکه تعطیلات به تازگی به پایان رسیده، آمار مشخصی از فرزندخواندگی در سال جدید جمع‌آوری نشده است.

معاون امور اجتماعی سازمان بهریستی خاطرنشان کرد: بی‌شک بعد از اتمام بحث کرونا در کشور و رفع کامل این شرایط انتظار ما این است که به یک‌باره آمار فرزندخواندگی بالا برود، چراکه پرونده بسیاری از موارد تشکیل و اقدامات لازم انجام شده است، اما به دلیل شرایط موجود و اینکه هیچ ملاقاتی با کودک در حال حاضر امکانپذیر نیست، این پروسه به تعویق افتاده است، از همین رو ممکن است بعد از پایان کرونا در کشور این آمار افزایش پیدا کند.منبع: ایلنا