1398102814080872019441544

به نقل از سی ان ان، با افزایش تعداد افرادی که شغل خود را از دست می دهند، واضح هست که   خطر بیکاری برای برخی گروه ها بیشتر از دیگران است.

 کارگران اقلیت، نوجوان ها و در بسیاری موارد زنان با سرعت بیشتری شغل خود را از دست میدهند.

دین بیکر، اقتصاددان ارشد در مرکز تحقیقات اقتصادی و سیاست می گوید:« شکی وجود ندارد که این گروه ها آسیب بیشتر می بینند. آنها در بخش هایی مثل هتل ها، رستوران ها و خرده فروشی ها کار می کنند که تحت تاثیر بیشتری از ویروس کرونا قرار گرفته اند».

 اقلیت ها هم مشاغل خود را مخصوصاً در خدمات نگهبانی و سرایداری از دست می دهند چون اکثر کسب و کارها یا بسته شده اند یا دور کاری می کنند.

 اداره آمار بازار کار اعلام کرد شیوع ویروس کرونا باعث شده تا الان 701 هزار نفر شغل خود را از دست بدهند. این آمار حتی شامل 10 میلیون نفری نمی‌شود که طی دو هفته گذشته برای مزایای بیکاری ثبت نام کرده اند.

 طبق گفته ویلیام راجرز، اقتصاددان ارشد در مرکز هلدریچ در دانشگاه راتچرز گفت:« در حالی که نرخ بیکاری در گزارش‌های رسمی از 3.5 درصد تا 4.4 درصد افزایش یافته، درخواست مزایای بیکاری طی دو هفته گذشته نشان می‌دهد که نرخ واقعی احتمالاً 18.3 درصد برای بزرگسالان است».

وی تخمین می زند نرخ بیکاری برای اقلیت‌ها و کارگران نوجوان احتمالاً بدتر از این است. وی گفت نرخ واقعی برای آمریکایی آفریقایی ها احتمالاً 20.7 است در حالی که آمار رسمی 4.1 را نشان می دهد. نرخ بیکاری کارگران اسپانیایی 18.7 درصد است در حالی که آمار رسمی 6 درصد گزارش شده است. نرخ بیکاری نوجوان ها حداقل 26.7 درصد است که بیشتر از 4.3 درصد گزارش شده توسط آمار رسمی است.

راجرز عقیده دارد نرخ بالاتر بیکاری برای اقلیت‌ها و کارگران جوان به خاطر تحت تاثیر قرار گرفتن بیشتر محل کار آنها توسط سیاست های تعطیلی ملی است.