کاپیتان تیم ملی فوتبال زنان: نوروز یادآور حذف شدن ما از گزینشی المپیک است

تهران- ایرنا- کاپیتان تیم ملی فوتبال زنان گفت: سال گذشته در رقابت‌های گزینشی المپیک قطر حذف شدیم. هر یکسال در میان اعزام ما در عید نوروز با خاطرات تلخ شکست همراه می‌شود.

 «سارا قمی» فوتبالیستی است که سال‌ها تجربه حضور در تیم ملی فوتبال زنان به عنوان کاپیتان، لژیونر در لیگ عراق و همچنین تیم‌های لیگ برتری شهرداری بم، ملوان بندرانزلی و تیم هیات فوتبال البرز را دارد.

وی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا در خصوص سالی که گذشت اظهار داشت: فوتبال زنان امسال پیشرفت زیادی کرد، اما متاسفانه با شیوع ویروس کرونا همه چیز بهم ریخت و گرنه قبل از ۹۸ تقویم فوتبال زنان بسته می‌شد. اکنون بازی‌های لیگ برتر به سال ۹۹ موکول شد.

قمی افزود: در سال ۹۸ نیز ۲ تجربه جدید کسب کردم. نخست آنکه برای نخستین مرتبه در لیگ دسته یک برای هیات فوتبال البرز بازی کردم. دیگر آنکه با این تیم به لیگ برتر آمدم و تیم خوبی را انتخاب کردم و از این انتخاب پشیمان نیستم. زیرا مسوولان این باشگاه صادق هستند و از فوتبال زنان حمایت می‌کنند.

وی یادآور شد: یکی از مشکلاتی که فوتبال زنان این روزها با آن درگیر است، مشکلات نبود حامی مالی است که سبب می‌شود تا تیم‌های نیمه دوم جدول لیگ برتر با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم کنند.

کاپیتان تیم ملی فوتبال زنان گفت: برنامه‌ام برای امسال این است که ابتدا لیگ برتر را به خوبی به پایان برسانم و پس از یک‌ماه استراحت می‌کنم و به تمرینات فوتبالی خود می‌رسم و دوره بدن‌سازی را دوباره آغاز خواهم کرد تا برای فصل جدید لیگ برتر آماده شوم. اگر هم شرایط مهیا باشد انتخاب اولم تیم هیات فوتبال البرز است و در غیر این صورت تیمم را عوض می‌کنم.

وی عنوان کرد: سال گذشته نیمه اول عید در اردوی تیم ملی بودیم و نیمه دوم در گزینشی المپیک قطر شرکت کردیم. متاسفانه همیشه اعزام‌های ما به مسابقات برون مرزی تجربه‌های تلخی را به همراه داشته است. یک سال در میان در عید نوروز یا اردوهای تیم ملی هستیم یا اعزام به مسابقات برون مرزی. از اعزام‌ها خاطرات خوش نداریم چرا که نتایج خوبی را کسب نکردیم.

قمی خاطرنشان کرد: همواره ضعف مدیریتی در فوتبال زنان وجود دارد اما سازمان لیگ و فدراسیون  خیلی در این زمینه تلاش می‌کنند. با اینکه چندین سال لیگ برتر زنان را داریم در برخی از کشورها تازه در حال راه اندازی لیگ فوتبال زنان هستند. از نظر امکاناتی و قراردادی باشگاه‌ها نسبت به بازیکنان تعهدات خود را عمل نمی‌کنند و امیدوارم در سال۹۹ حمایت‌های خود را بیشتر کنند و فوتبال حرفه‌ای اجازه نمی‌دهد که بازیکن شغل دیگری داشته باشد و باید بیش از ۸ میلیون برای این رشته هزینه کند. امیدوارم باشگاه‌ها به تعهدات مالی خود عمل کنند و به بازیکنان انگیزه دهند.