ولی تیموری معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از پذیرش بیماران در هتل‌ها برای طی دوران نقاهت بیماری کرونا خبر داد.بیماران مبتلا به کرونا برای طی دوران نقاهت در هتل‌ها پذیرش شدندبه گزارش خبربانو، وی با اعلام خبر گفت: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در جلسه ستاد ملی کرونا از وزارت میراث فرهنگی درخواست کرد تا هتل‌ها اقدام به پذیرش بیماران کرونایی بکنند که، دوره درمان آن‌ها در بیمارستان به پایان رسیده و نیاز به طی دوره نقاهت دارند و امکان استراحت در منزل را ندارند و باید به هتل بروند. هم اکنون برخی از هتل اعلام آمادگی کردند.

وی با بیان این که اعلام پذیرش این بیماران در هتل بر اساس رضایت هتل‌داران بوده است، گفت: ما لیست هتل‌هایی که امکان پذیرش این گونه بیماران را دارند به وزارت بهداشت ارائه دادیم.

تیموری افزود: این هتل‌ها در تمام استان‌ها هستند و هم اکنون برخی از هتل‌ها در شهرستان‌ها پذیرش این بیماران را آغاز کرده اند. ولی در تهران هنوز پذیرش بیمار کرونایی را در هتل‌ها آغاز نکردیم. قرار است تمام نکات بهداشتی برای جلوگیری از شیوع این بیماری در هتل‌ها رعایت شود و در این راستا وزارت بهداشت مواد ضد عفونی کننده در اختیار هتل‌ها قرار می‌دهد.

وی افزود: قرارداد مالی این هتل‌ها از سوی هتل‌ها با خود وزارت بهداشت منعقد می‌شود.منبع: ایرنا