حسین زادگان استاندار مازندران  با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی اولویت اولشان باید مقابله با کرونا باشد، گفت: مراکز تب سنجی باید جدی و سخت گیرانه تست بگیرند و شناسایی‌ها انجام شده توام با قرنطینه یا بازگشت همراه باشد.

او افزود: هیچ خانه مسافر و هتلی نباید پذیرش مسافر داشته باشد.

استاندار مازندران گفت: بازرسان بهداشت با همکاری نیروی انتظامی هرجایی را که بهداشت عمومی را رعایت نمی‌کنند تعطیل کنند.

حسین زادگان ادامه داد: هیچ کوتاهی را ازمدیران مرتبط با مراکز مهمی نظیرجایگاه‌های سوخت، نانوایی ها، سوپرمارکت ها، داروخانه‌ها و عابر بانک‌ها پذیرا نخواهیم بود.

او از مدیران خواست میزان مراجعه مردم به ادارات را کم کنند و ارائه برخی خدمات را به زمان دیگری موکول کنند تا شاهد حجم بالای مراجعه نباشیم.

استاندار مازندران با بیان اینکه نیاز‌های دارویی و بهداشتی مازندران به وزیران مربوطه اعلام شد، گفت: در بازار هر واحد صنفی که بهداشت عمومی را رعایت نکند بسته خواهد شد.

حسین زادگان آرامش بخشی به جامعه را اولویت رسانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی در شرائط قعلی اعلام کرد و ادامه داد: هیچ مدیری حق ندارد تا تست مثبت کرونا اعلام نشد بیماری خود را علنی و عمومی کند.

او گفت:هر جایی تراکم بیشتر باشد بیماری شیوع بیشتری پیدا می‌کند، اما روستا‌های مازندران هم با وجود تجمع و تردد کمتر، موارد مشکوک شناسایی شده است.

استاندار مازندران پزشکان و پرستاران را سرمایه‌های انسانی کشور و سلامت شان را از جمله اولویت‌ها دانست و گفت: تبلیغات شهری به کرونا اختصاص یابد تا آگاهی مردم افزایش یابد.