Photo                 11

 ویژه برنامه ای به مناسبت روز مادر با عنوان «مادران قصه گو» در کتابخانه عمومی آزادگان ساری با حضور مدیرکل کتابخانه های عمومی استان برگزار شد که طی آن سه مادر و مادربزرگ، در فضایی کاملا سنتی، دلنشین و کودکانه به قصه گویی پرداختند.

آرزو ولیپور، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان در این برنامه با اشاره به سنت دیرینه قصه گویی و تاثیرات مثبت آن در پرورش فرزند، اظهار داشت: فعالیت های بخش کودک کتابخانه های عمومی سبب ارتباط بهتر مادران با این نهاد فرهنگی شده است و کتابداران از این فرصت برای ارائه شیوه های نوین تربیت نسل کتابخوان بهره می برند و مادران را در فرزندپروری یاری می رسانند.

وی افزود: برنامه «مادران قصه گو» که مدتی است به دنبال فراگیر ساختن آن در استان هستیم، به دنبال تقویت احساسات و مسئولیت های مادران در راستای افزایش سطح آگاهی های فرزندان است و مسلماً با همت و تلاش بیشتر ادامه خواهد یافت.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان در این نشست که با شعرخوانی کودکان حاضر در وصف مادر همراه بود، تصریح کرد: حضور در جمع معصومانه کودکان که در میان آن عشق مادر و فرزندی موج می زند، بسیار دل انگیز و وصف نشدنی است و خداوند را شاکریم که توفیق خدمت فرهنگی اینچنینی را به ما عطا کرده است.