WhatsAppImage20200215at123411AM1

اولین روز از هفته بزرگداشت مقام زن و روز مادر در کتابخانه های عمومی استان مازندران که عنوان دار تنها مدیرکل بانوی استان مازندران است جنسی از لطافت و شاعرانگی های مقام زن را به نمایش گذاشت. دکتر آرزو ولیپور با دعوت از روسای بانوان ادارات کتابخانه های عمومی شهرستان و بانوان خبرنگارمحفلی را تحت عنوان کتاب ,رسانه و زن برای معرفی کتاب و بزرگداشت مقام زن در این اداره کل تدارک دید . محلی که  فضای فرهنگ و رسانه در هم تنیده شده تا زنانی از جنس آزاد اندیشی , جامعه ای مملو از فرهنگ اصیل ایرانی را برای نسل آینده بسازند.

در این نشست که بانوان خبرنگار استان و بانوان روسای ادارات کتابخانه های عمومی با گل به استقبال این نشست صمیمی شتافتند و به دعوت تنها بانوی مدیرکل دستگاه های اجرایی استان لبیک گفتند , فضایی برای انتشار پیام دوستی فرهنگ و رسانه پدید اوردند . فضایی که در آن 3 کتاب از سوی جامعه بانوان خبرنگار معرفی شد .

دکتر آرزو ولیپور به اهمیت نقش بانوان خبرنگار اشاره کرد و گفت:یکی از مهمترین نقش هایی که حضرت فاطمه الزهرا (س) در زندگی خود ایفا نمود , نقش آگاهی بخشی و بصیرت افزایی در جامعه و ثبت آن در تاریخ بود . نقشی که در دنیای امروز می تواند به همان وسعت اما در حد توان , از عهده یک خبرنگار برآید .

تعبیری که دکتر آرزو ولیپور از نقش خبرنگاران در جامعه ترسیم کرد , وسعتی به اندازه یک رسالت عظیم داشت .رسالتی که ما را وا می دارد در آن تأمل کنیم .

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان به اقدامات این اداره کل در ترویج معارف اهل بیت (ع) در سطح استان اشاره کرد و گفت : روسای ادارات و کتابداران زن در سطح استان منشاء بسیاری از فعالیت های اثرگذار در حوزه زن و خانواده هستند

لازم نبود دکتر آرزو ولیپور نشستی برگزار کند و در آن از اعتقاداتش برای اهمیت نقش موثر بانوان در جامعه بگوید . حتی انعکاس عملکرد و اقدامات موثر او در حوزه فرهنگ در استان نیز نیاز به میتینگ های خبری ندارد . لازم نیست برای تاثیر عملکردش در استان هم کارنامه موفق و عناوین کشوری و استانی اش را مرور کنی . چرا که بی تردید وسعت اقدامات و گستردگی عملکرد وی تا بدان جاست که هر مازندرانی حداقل یک بار در زمان عمر مدیریتی وی با این نهاد برخورد داشته و مخاطب برنامه های او بوده است

اما این نشست صمیمانه با خود یک انفجار خبری به همراه داشت . انفجاری که در اولین روز از هفته زن در استان می تواند غرور را برای هر مازندرانی به ارمغان آورد . در حالی که بنا بر اعلام حسین زادگان استاندار مازندران نرخ سهم مدیریتی بانوان در استان مازندران با تمام وعده ها  از 2 به 5 درصد رسید این رقم در کتابخانه های عمومی استان مازندران به 44 درصد رسید.رقمی که نشان می دهد اعتقاد و اراده دکتر ولیپور به زنان برای تصدی جایگاه های مدیریتی به مراتب بیشتر از تلاش های نافرجام صورت گرفته دردستگاه های اجرایی استان بوده است .

گفتنی است در این مراسم بعد از برش کیک شادمانی پیوند رسانه , کتاب و زن در استان , از مقام بانوان خبرنگار و بانوان روسای ادارات کتابخانه های عمومی شهرستانها با اهدای لوح و هدیه تقدیر شد.