WhatsAppImage20200126at120835

عصر امروز (شنبه، ۹۸/۱۱/۱۹) جشنواره ملی روستاهای دوستدار کتاب در سالن همایش های کتابخانه ملی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی و برخی مدیران فرهنگی کشور برگزار شد و طی آن از بین ۱۴۱۹ روستای شرکت کننده در سراسر کشور ۵ روستا از ۱۰۰ روستای شرکت کننده در مازندران به مرحله نیمه نهایی راه یافتند که از این ۵ روستا، ۳ روستا با محوریت کتابخانه عنومی بوده است.
در نهایت ۱۰ روستای برتر کشور معرفی شدند.
و از  میان ۱۰ روستای برتر ، نام روستای خورشید نکا میدرخشد .که به همراه ۴ روستای دیگر از مازندران به مرحله نهایی راه یافته بود و با محوریت فعالیت های کتابخانه ای، با بررسی مستندات از سوی داوران بعنوان روستای برتر برگزیده شد.

آرزو ولیپور، مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران با تبریک این موفقیت، اظهار داشت: خوشحالیم که برای سومین سال پیاپی، روستایی از مازندران با فعالیت های کتابداران، و محوریت کتابخانه عمومی روستایی  توانست بدرخشد و اینبار این درخشش به نام روستای خورشید از شهرستان نکا ثبت شد.

وی افزود: روستاهای دارای کتابخانه در مازندران دارای راهبرد کتابخوانی برای اقشار مختلف هستند و هر ساله طرح های مختلفی برای روستائیان اجرا می کنند که طرح هایی مانند «مطالعه با طعم تابستان»، «کتاب آباد» و «مطالعه در طبیعت» از دلایل استقبال مردم از فعالیت های کتاب محور و رونق کتابخوانی در این روستاها است.

ولیپور ابراز امیدواری کرد با همتی که در میان کتابداران، اهالی، دهیاران و شوراهای روستاها وجود دارد، سالهای آینده هم نام روستاهای دیگری از مازندران در این جشنواره ملی بدرخشد.
مدیرکل کتابخانه های عمومی همچنین از زحمات و همراهی دهیاران، اعضای شورای روستا، مردم اهل مطالعه، روسای ادارات کتابخانه های عمومی و فرهنگ و ارشاد اسلامی صمیمانه قدردانی کرد.