1065945 349

همه‌ی ما تأثیرات سن را درک می‌کنیم، ولی به این معنی نیست که اگر حواس‌مان را بر جوان‌تر شدن متمرکز کنیم، نمی‌توانیم جوانی و سرزندگی را به ظاهرمان بیافزاییم.

برخی از افراد خوش شانس در نهایت به بصورت ژنتیک می روند جوان تر نشان داده میشوند ، اما انتخاب سبک زندگی و عادات روزانه نقش بزرگی در روند پیری دارد. در صورتی که بخواهید جوان روشن و بدون چروک فصلهای بعدی زندگی خود را ادامه دهید ، فقط باید برخی از عادتهای مفید برای جوان ماندن پوست و بدن در زندگیتان به کار ببرید که در ادامه مهم ترین این عادت ها را برای شما عزیزان قرار داده ایم

 

این عادات منفی باعث می شود زودتر پیر شوید.

استفاده نکردن از کرمهای ضد آفتاب:

اشعه UV با  قرار گرفتن در معرض نور خورشید باعث می شود که کلاژن و بافت الاستیک پوست  مستعد ابتلا به چین و چروک  شود. با استفاده از کرم ضد آفتاب پوست ازاشعه های مضر محافظت می کند.

پیری پوست

زمانی که می‌خوابید صورت خودتان را روی بالش قرار می‌دهید

خوابیدن روی شکم یا با صورت می‌تواند باعث ایجاد چین و چروک در صورت شود و فرآیند پیری را تسریع کند. بافت‌های اتصالی و کلاژن موجود در صورت در این حالت ضعیف‌تر می‌شود.

 

زمانی که روی صورت خود می‌خوابید، پوست شما نمی‌تواند راحت باشد و به حالت اولیه خود برگردد. همین امر نیز باعث ایجاد چین و چروک در صورت می‌شود. بهتر است به پشت بخوابید تا پوست نرم و صافی داشته باشید.

 

آرایش زیادی می‌کنید

داشتن آرایش اضافی روی صورت می‌تواند فرآیند پیر شدن صورت را تسریع کند. این نوع آرایش‌های سنگین و استفاده از محصولاتی که روغنی هستند بیشتر می‌تواند صورت شما را خراب کند. علاوه بر این، استفاده بیش از حد از محصولات پوستی با رایحه، مواد شیمیایی تحریک‌کننده و عوامل الکلی ممکن است پوست شما را با حذف چربی طبیعی آن خشک‌تر کند. همین امر نیز باعث ایجاد چین و چروک در صورت می‌شود.

 

انجام ندادن ورزش

ورزش  جریان خون در بدن را تنظیم میکند.  ماهیچه های پوست را تقویت میکند. ورزش منظم پوست را سالم و جوان نگه میدارد

 

استفاده از صابون

دارای یک  یک لایه محافظ طبیعی است. هنگامی زیاد صورت را صابون بزنیم این لایه  حفاظتی پوست از بین رفته و در  نتیجه پوست خشک می شود. این پوست خشک در حال حاضر مستعد ابتلا به چین و چروک و خطوط ریز می شود.

 

چند کار را با هم انجام می‌دهید

اگر کارهایی که باید انجام دهید هرگز پایان ندارد، پس استرس زیادی روی بدن شما خواهد بود. مردم فکر می‌کنند انجام چند کار با هم خوب است اما در واقع هیچ کاری سر جای خودش انجام نمی‌شود.

تنها اتفاقی که در این میان رخ می‌دهد، ایجاد استرس است. مطالعات متعدد نشان می‌دهد که استرس مزمن باعث تحریک و آزاد شدن رادیکال‌های آزاد در بدن می‌شود. این مولکول‌های ناپایدار به سلول‌های سالم بدن آسیب وارد می‌کنند و مسئول پیری در انسان هستند. به جای اینکه همه کارها را با هم انجام دهید، در یک زمان مشخص روی انجام یک کار تمرکز و سعی کنید آن را به پایان برسانید.

منبع: اسپوتنیک