تهران - ایرنا - رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور ضمن تشریح فعالیت‌های این سازمان در ایام الله دهه فجر خاطرنشان کرد: امسال نخستین دهه فجر بدون حضور سپهبد سلیمانی است، بر همین مبنا ویژه برنامه‌های امسال با محوریت شهادت این سردار برگزار خواهد شد.

مینو اصلانی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار حوزه زنان و خانواده ایرنا افزود: با توجه به نقش زنان در پیروزی و تدام انقلاب اسلامی و به منظور بررسی الزامات و بایسته های حضور زنان در گام دوم انقلاب، نشست های ویژه ای با عنوان «زنان تاریخ ساز» در سطح مراکز استان ها پیش بینی شده که طی آن زنان نمونه و الگو که در هر استان حماسه آفریده اند، معرفی خواهند شد.

وی تصریح کرد: تجلیل از خانواده های شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی و مدافعان حرم در سطح استان ها هم انجام خواهد شد. همچنین ویژه برنامه هایی در گرامیداشت یاد و خاطره سردار سپهبد قاسم سلیمانی و تکریم از جایگاه این شهید بزرگوار در سراسر کشور بویژه استان کرمان در نظر گرفته شده، ضمن اینکه یادآوری می کنم این نخستین دهه فجری است که حاج قاسم حضور ندارد و همه برنامه ها را تحت الشعاع قرار داده است.

وی ادامه داد: ویژه برنامه های جشن انقلاب در ۳۴۰۰ مهد قرآنی در نظر گرفته شده که با حضور نونهالان و والدین این عزیزان برگزار می شود.

رئیس سازمان بسیج جامعه زنان به برگزاری سه دوره آموزشی به طور متمرکز در جهت توانمندسازی بانوان اشاره کرد و اظهار داشت: در هر دوره حدود ۷۰۰ نفر شرکت خواهند کرد که این دوره ها با حضور مسئولان بسیج جامعه زنان استان ها، نواحی و پایگاه مقاومت برگزار می شود.

اصلانی، برگزاری جشن های ویژه دهه فجر در ۲۰ هزار پایگاه مقاومت را از دیگر برنامه های بسیج خواهران عنوان کرد و گفت: برنامه های ورزشی همچون کوهپیمایی و پیاده روی خانوادگی، مسابقات ورزشی، فرهنگی و بویژه کتابخوانی هم از دیگر برنامه های پیش بینی شده است.

وی در مورد مسابقه کتابخوانی توضیح داد: این مسابقه در سطح کتاب هایی که در حوزه دفاع مقدس چاپ شده، خواهد بود.