Photo182813771

مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران از اجرای مصوبه جلسه انجمن کتابخانه های عمومی استان مبنی بر اهدای کتاب مدیران به کتابخانه های استان خبر داد.

 آرزو ولیپور، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان از اجرای مصوبه جلسه انجمن کتابخانه های عمومی مبنی بر اهدای کتاب های مازاد کتابخانه های شخصی و دفاتر مدیران به کتابخانه ها خبر داد و گفت: معمولا در دفاتر و کتابخانه های شخصی مدیران، کتاب های بسیار خوبی وجود دارد که یا مطالعه شده اند و یا مورد نیاز مدیران نیستند اما منابع گران بهایی برای کتابخانه های عمومی محسوب می شوند.

وی افزود: ما در این طرح که آن را «همت مدیران کتاب خوان» نام نهاده ایم، بنا داریم از مدیران دستگاه های اجرایی دعوت کنیم تا کتاب هایی که در حال حاضر برای آنها کاربرد تزئینی پیدا کرده اند را به کتابخانه های عمومی اهدا کنند؛ متاسفانه در بسیاری از مکان ها از کتاب به عنوان ابزار تزئین استفاده می شود، در حالیکه کتاب ها خواندنی هستند نه تزئینی.

ولیپور تاکید کرد: این کتاب ها می توانند بخشی از کمبود کتابخانه های مناطق محروم را برطرف کنند و از این رو مدیران ما می توانند در یک اقدام تاثیرگذار فرهنگی نقش مهمی ایفا نمایند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی ابراز امیدواری کرد همه مدیران در این چالش فرهنگی مشارکت فعال نمایند و الگوی شایسته ای را به همه مدیران کشور معرفی کنند تا عاید آن نصیب همه مردم گردد.