سازمان تامین‌اجتماعی با هدف آشناسازی نسل آینده با موضوعات و مفاهیمی چون بیمه اجتماعی، آینده‌نگری، پس‌انداز و بازنشستگی، در نظر دارد مسابقه فیلم کوتاه را میان فرزندان و نوه‌های بازنشستگان و مستمری‌بگیران تحت‌پوشش خود برگزار کند.

به گزارش ایسنا، علاقمندان به شرکت در این جشنواره، باید در کنار پدر یا مادر (یا پدربزرگ و مادربزرگ) خود که بازنشسته یا مستمری‌بگیر تحت‌پوشش سازمان تامین‌اجتماعی هستند، فیلمی کوتاه از شرایط زندگی ایشان تهیه و احساس و شناخت خود نسبت به موضوع بازنشستگی و بیمه اجتماعی را در قالب گفتار متن فیلم بیان کنند.

در گفتار متن فیلم‌های ارسالی که مناسب‌تر است توسط فرزندان یا نوه‌های مستمری‌بگیران و در کنار فرد بازنشسته یا مستمری‌بگیر اجرا شود، می‌بایست نام فرزند یا نوه و همچنین نام و مشخصات کامل فرد بازنشسته یا مستمری‌بگیر، مشخص باشد.

برخی از موضوعاتی که می‌تواند در گفتار فیلم مورد توجه قرار گیرد، زندگی روزانه فرد مستمری‌بگیر چگونه است؟ هزینه‌های روزمره زندگی فرد بازنشسته یا مستمری‌بگیر چگونه تامین می‌شود؟، هزینه‌های درمان فرد مستمری‌بگیر چگونه تامین می‌شود؟، اگر فرد مستمری‌بگیر، بیمه و تحت پوشش خدمات سازمان تامین‌اجتماعی نبود، هزینه‌های زندگی او چگونه تامین می‌شد؟ و... را می‌تواند شامل شود.

این جشنواره منحصراً اختصاص به فرزندان و نوه‌های بازنشستگان و مستمری‌بگیران تحت پوشش سازمان تامین‌اجتماعی (بازنشستگان و مستمری‌بگیران مشمول قانون کار و تامین‌اجتماعی و نیز کارکنان بازنشسته سازمان) دارد و فیلم‌های ارسالی مربوط به افراد غیربازنشسته، بازنشستگان تحت پوشش سایر صندوق‌های بازنشستگی و ... در مسابقه شرکت داده نخواهد شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، نوآوری و خلاقیت در ارائه مفاهیم و استفاده از پوشش‌های محلی خاص مناطق مختلف کشور، از معیارهای مورد توجه در ارزیابی فیلم‌های ارسالی خواهد بود. همچنین معیارهای هنری و زیبایی‌شناختی (مانند کادربندی حرفه‌ای، نورپردازی مناسب، کیفیت صدا و...) در ارزیابی ویدئوهای ارسال‌شده، مورد توجه کمیته برگزارکننده قرار خواهد گرفت.

به نفرات اول تا سوم این جشنواره لوح تقدیر و جوایز نقدی اهدا خواهد شد. همچنین به ۱۰ نفر از ارسال‌کنندگان آثار برگزیده به انتخاب کمیته برگزاری جشنواره، جوایز نقدی پرداخت خواهد شد.

فیلم‌هایی در این جشنواره شرکت داده خواهند شد که زمان آنها حداکثر ۳ دقیقه بوده و با یکی از فرمت‌های رایج ویدئویی تهیه و به دبیرخانه جشنواره ارسال شوند. در صورت فیلمبرداری با گوشی موبایل، کادر تصویر باید حتما افقی باشد.

مهلت ارسال آثار به این جشنواره، تا پانزدهم بهمن ماه ۱۳۹۸ است و فیلم‌ها و نفرات برگزیده در اسفند ماه سال جاری، معرفی خواهند شد.

علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر به سایت سازمان تأمین اجتماعی به نشانی www.tamin.ir مراجعه کنند.

آثار ارسالی باید به همراه یک فایل نوشتاری (با فرمت word) شامل مشخصات کامل فرد بازنشسته یا مستمری‌بگیر(نام و نام خانوادگی، شماره شناسنامه و کد ملی، شغل و محل خدمت وی در دوران اشتغال، شهر محل سکونت و شعبه تامین‌اجتماعی پرداخت‌کننده مستمری) و نیز مشخصات کامل تهیه‌کننده فیلم - نوه یا فرزند فرد مستمری‌بگیر باشد. همچنین اطلاعات موردنیاز برای تماس‌های ضروری احتمالی، به نشانی پست الکترونیک این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید یا از طریق شبکه اجتماعی واتساپ به شماره تلفن ۰۹۲۰۳۱۶۶۵۹۵ یا به ادمین کانال تامین‌اجتماعی در پیام‌رسان سروش به نشانی @OFFICIALTAMIN.IR ارسال شوند.