11009205 677

هیچکس به درستی علت ایجاد فیبروئید را نمی‌داند. ژن‌هایی که رشد سلول‌های عضلانی دیواره رحم را تسریع می‌کنند، می‌توانند در این امر دخیل باشند. ناهنجاری‌های عروق خونی رحم هم می‌تواند عامل موثری به حساب آید. وجود استروژن و پروژسترون می‌تواند به نوعی در این امر دخیل باشد. فیبروئید به ندرت قبل از اولین قاعدگی بروز می‌کند. حاملگی رشد آن را افزایش می‌دهد و با یائسگی شروع به پسرفت می‌کند.

مواد غذایی زیر را در رژیم خود بگنجانید اگر فیبروئید دارید و یا قصد دارید از آن پیشگیری کنید:

مواد غذایی ارگانیک: مصرف این غذا‌ها به کوچک شدن و جلوگیری از فیبروئید کمک می‌کند. آفت کش‌ها می‌توانند استروژن و سطوح دیگر هورمون‌ها را تحت تاثیر قرار دهند. از آنجا که تعادل هورمونی کلید درمان طبیعی فیبروئید است، می‌توانید از محصولاتی که حاوی آفت کش‌ها نیست استفاده کنید.

سبزیجات تیره رنگ: سبزیجات با برگ تیره می‌توانند رشد فیبروئید را در بدن متوقف کنند. این سبزیجات حاوی ویتامین کا برای کمک به لخته شدن خون و جلوگیری از خونریزی شدید ناشی از فیبروئید هستند.

کلم ها: از عملکرد کبد و تعادل استروژن در بدن حمایت می‌کنند. تحقیقات نشان داده که مصرف انواع کلم‌ها بعلاوه گوجه فرنگی و سیب عامل حفاظتی برای فیبروئید‌های رحمی است.

غذا‌های غنی از بتاکاروتن: این غذا‌ها در بدن تبدیل به ویتامین آ می‌شوند و در رشد بافت‌های سالم و ترمیم بافت که هر دو برای درمان فیبروم مفید است، نقش دارند. هویج، سیب زمینی، کلم پیچ و اسفناج سرشار از بتاکاروتن هستند.

مواد غذایی سرشار از آهن: فیبروئید‌ها گاهی منجر به از دست دادن خون زیاد طی دوران قاعدگی زنان می‌شوند و این روند می‌تواند باعث کم خونی فقر آهن گردد. مصرف غذا‌های غنی از آهن از جمله گوشت قرمز و حبوبات به جایگزینی آهن از دست رفته بدن کمک می‌کند.

منبع:آوای سلامت