پینگ پنگ باز ایران می‌گوید که تنها سهمیه المپیک 2020 تنیس روی میز در منطقه آسیا را بانوان ایرانی کسب می‌کنند چون شایستگی بیشتری دارند.

مهشید اشتری، پینگ پنگ باز ایران در گفت‌وگو با ایسنا به مسابقه انتخابی تیم ملی برای اعزام به رقابت‌های کسب سهمیه المپیک 2020 توکیو اشاره و بیان کرد: مسابقه انتخابی تیم ملی اواخر آذر برگزار و گویا نفر اول به مسابقات انتخابی المپیک 2020 اعزام می شود. علاوه بر این  چهار نفر اول هم به مسابقات جهانی می‌روند. اگر در انتخابی ایران اول شوم بعد از آن حضور در اردوها و  مسابقات بین المللی به کسب سهمیه المپیک کمک می‌کند.  

او در واکنش به اینکه شنیده شده همراه ندا شهسواری به انتخابی المپیک اعزام می‌شوید، گفت: دراین زمینه هیچ اطلاعی ندارم، شاید خانم شهسواری اعزام شود و برای نفر بعدی هم انتخابی بگذارند اما تا جایی که می ‌دانم قرار بر برگزاری انتخابی است.

این پینگ پنگ باز در مورد تورنمنت‌هایی که قصد شرکت در آنها را دارد، بیان کرد: تورنمنت بین المللی فنلاند 14 آذر برگزار می‌شود و اگر کارهای پاسپورت مان انجام شود، شرکت می‌کنیم. تورهای  دیگری هم هست که اعزام آنها به نظر فدراسیون بستگی دارد. علاوه بر این باید ببینم نتیجه انتخابی تیم ملی چه می‌شود و بعد از آن برنامه‌ریزی می‌کنم  که به چند تور بین المللی اعزام شوم.

او در مورد اینکه نتوانست برای مسابقات قهرمانی آسیا به عضویت تیم ملی درآید، گفت: ورزشکار در برخی مسابقات در دوره اوج خود نیست، من هم اینگونه بودم و در آخرین لحظات و به خاطر یک امتیاز انتخاب نشدم. پینگ پنگ در یک لحظه اتفاق می‌افتد اما در ایران رنکینگ اول را دارم و باید ببینم در مسابقه انتخابی چه پیش می‌آید. شرایطم الان خوب است اما همه چیز به روز مسابقه بستگی دارد.

اشتری در پاسخ به این سوال که نمایندگان ایران چقدر شانس کسب سهمیه المپیک 2020 را دارند؟ گفت: مسابقات کسب سهمیه منطقه‌ای است و ایران در آسیای میانه شانس زیادی دارد به گونه‌ای که به احتمال زیاد تنها سهمیه این منطقه برای ایران است. هر چند بازیکنان قزاقستان و  ازبکستان نسبت به ما رنکینگ‌های بهتری دارند اما شایستگی دختران ایرانی بیشتر است. شایستگی بیشتری دارند.