WhatsAppImage20191130at124951AM7

استاندار مازندران در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی: به نمایندگی از مردم مازندران از مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قدردانی می کنم پنجاه و ششمین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی مازندران با حضور استاندار مازندران برگزار شد. به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی مازندران، صبح امروز (شنبه، 98/9/9)، پنجاه و ششمین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی استان به ریاست استاندار و با حضور اعضای حقیقی و حقوقی انجمن تشکیل گردید.
احمد حسین زادگان، استاندار مازندران در این جلسه با قدردانی از زحمات مدیرکل، کارکنان و کتابداران کتابخانه های عمومی استان و همچنین همه اعضای انجمن در استان و شهرستان ها که توانستند انجمن کتابخانه های استان را به رتبه برتر ملی برسانند، بطور ویژه با اهدای لوح سپاس و تقدیم هدیه، از آرزو ولیپور مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قدردانی کرد.
وی در این رابطه اظهار داشت: تلاش، پیگیری، پویایی و ابتکار از ویژگی های مهمی بوده که در سال های مدیریت سرکار خانم ولیپور در اداره کل کتابخانه های عمومی استان، این مجموعه فاخر فرهنگی را به مرزهای موفقیت های ملی رسانده و افتخارات بسیاری را نصیب فرهنگ مازندران کرده است.
استاندار مازندران افزود: تشکیل منظم و هدفمند جلسات انجمن کتابخانه های عمومی در استان و شهرستان ها برای توسعه کتابخانه ها، بهبود فضای مطالعاتی و ترویج کتابخوانی، از جمله دستاوردهای فرهنگی بوده که منجر به تقدیر ملی از انجمن کتابخانه های عمومی استان در آئین روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار در بیست و هفتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران شده است و از اینرو شایسته دانستم به پاس همه تلاش ها و برنامه ریزی ها و پیگیری ها از مدیرکل کتابخانه های عمومی استان تقدیر و تشکر نمایم.
حسین زادگان ابراز امیدواری کرد با تداوم برگزاری منظم جلسات و ارتقاء کیفیت مصوبات، میراث کتابخانه ای و کتابخوانی ارزشمندی برای آیندگان به یادگار بگذاریم و این دستاوردها را ادامه دهیم.
رئیس انجمن کتابخانه های عمومی استان همچنین خواستار بسیج امکانات و نیروی انسانی برای کمک به کتابخانه های عمومی در راستای ترویج کتابخوانی در استان شد و اذعان داشت: برنامه های ابتکاری فراوانی تاکنون در استان در امر توسعه کتابخانه ها و ترویج کتابخوانی اجرا شده است که برای برنامه های آتی باید حمایت های ویژه داشته باشیم چراکه اثرگذاری مثبت فعالیت های پیشین را دیده ایم.
وی با تاکید بر پرداخت سهم نیم درصد کتابخانه های عمومی از سوی شهرداری ها، به مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری ماموریت داد تا برای جدیت بیشتر شهرداری ها اقدامات لازم را انجام دهد.
استاندار مازندران همچنین پس از طرح مبحث احداث کتابخانه سبز در استان و استماع نظرات کارشناسی در این جلسه، بیان داشت: به اداره کل کتابخانه های عمومی کمک خواهیم کرد تا نخستین کتابخانه همسو با محیط زیست و هوشمند در مدیریت انرژی در ساری راه اندازی شود تا بعنوان یک الگو در کشور مطرح شود.
آرزو ولیپور، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان هم با تقدیر از استاندار و همه اعضای انجمن کتابخانه های عمومی بابت زحمات و تصمیمات و پیگیری هایی که به موفقیت ملی انجامید، اظهار داشت: برگزاری 179 جلسه انجمن کتابخانه های عمومی در استان، شهرستان ها، شهرها و بخش های استان مازندران با حضور استاندار، فرمانداران،  بخشداران، اعضای حقیقی و حقوقی انجمن و تصویب 895 مصوبه در جلسات انجمن ها در طول شش ماهه اول با اجرای 97 درصدی، از علل این موفقیت بوده است.
وی درخصوص برگزاری طرح های مختلف فرهنگی به مناسبت بیست و هفتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی اظهار داشت: حضور فعال در چهاردهمین نمایشگاه استانی کتاب و ایجاد کافه کتاب، برگزاری آئین بزرگداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار و تقدیر از کتابداران و کتابخوانان برتر استان، برگزاری نشست کتاب خوان تخصصی رشته کتابداری و نشست کتاب خوان فرهیختگان، رونمایی از کتاب «برای زین أب» (روایت زندگی شهید مدافع حرم، محمد بلباسی)، آئین نقد کتاب «در مخفی» و حمایت از نویسنده نوجوان آن و برنامه های مختلف کتابخانه ای از جمله این برنامه ها بوده اند.
ولیپور در تشریح فعالیت های کتابخانه ای در هفته کتاب اینگونه توضیح داد: برگزاری منظم برنامه های فرهنگی شامل نشست های کتابخوان، معرفی و مشاوره کتاب در شهرستان ها، برپایی نمایشگاه و فروشگاه های کتاب، برگزاری جلسات نمایش نامه خوانی، کلاس های آموزشی در حوزه های مختلف مانند خوشنویسی، داستان نویسی، نقاشی و طراحی، قرآن و نهج البلاغه، کاردستی، نویسندگی، هنری و غیره، برنامه های جنبی در بخش کودک و نوجوان در حوزه های مختلف، برگزاری برنامه ها و جلسات مشاوره در کتابخانه های عمومی استان شامل(جلسات مشاوره آسیب های اجتماعی، مشاوره آموزشی و تحصیلی، مشاوره سلامت، مشاوره خانوادگی، مشاوره روانشناسی با محوریت آموزش های قبل و بعد از ازدواج، اعتیاد، فرزند پروری، مهارت های فردی و اجتماعی، برگزاری مسابقات کتابخوانی و شونیشت های فرهنگی از مهمترین برنامه های کتابخانه های عمومی در هفته کتاب بوده اند.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان در پایان گفت: بحث احداث کتابخانه های سبز در استان را با مطالعات کارشناسی شروع کرده ایم و امیدواریم بتوانیم با همکاری سازمان ها و ارگان های مرتبط، کتابخانه ای هوشمند و سازگار با محیط زیست و با بهره وری انرژی بهینه احداث نمائیم.