«فریده شجاعی» روز جمعه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار داشت: دیروز زنان در ورزشگاه آزادی برای تماشای دیدار ایران و کامبوج بر روی سکوها نشستند و با شور و هیجان تشویق کردند و همه چیز به خوبی پیش رفت. این حق زنان است که در این مکان‌ها حضور یابند.

وی افزود: خوشبختانه استادیوم خلوت بود و روز خوبی برای حضور زنان در ورزشگاه انتخاب کردند. مشخص بود که دیدار ایران و کامبوج تماشاگران مرد زیادی ندارد و هرچقدر تماشاگران کمتر باشند تنش‌ها نیز کاهش می‌یابد.  

نایب رئیس زنان اسبق فدراسیون فوتبال عنوان کرد: امیدوارم سهیه حضور زنان در ورزشگاه‌ها بیشتر شود یعنی در هر ۲ طرف استادیوم جایگاه داشته باشند و بتوانند دربی‌ها را ببینند و رقابتی هم در میان تماشاچیان زن به‌وجود بیاید. از همان ابتدا به حضور زنان در ورزشگاه‌ها خوشبین بودم  و الان هم هستم. به تدریج زنان ما قوانین و مقررات تماشگران فوتبال در استادیوم‌ها را می‌آموزند و آن را رعایت خواهند کرد و بهتر از این هم می‌شوند.

وی یادآور شد: حضور زنان در دیدار ایران و کامبوج اتفاق ماندگار و خوبی بود، به جامعه ورزش و مسئولان که تلاش کردند تا این مهم اتفاق بیافتد، تبریک می‌گویم.

شجاعی در خصوص ادامه حضور زنان در مسابقات لیگ و دربی ادامه داد: از طرف ۱۰۰ هزار نفر قول می‌دهم که تنشی در مسابقات لیگ به‌وجود نیاید. مردان ما بهتر از این هستند که در حضور زنان فحاشی کنند. گرچه از مسائلی عصبانی می‌شوند و فریاد می‌زنند اما این موارد در میان تماشاگران عرف است  و اتفاق می‌افتد. مطمئن باشید که وقتی زنان در ورزشگاه حضور می‌یابند، مردان رعایت می‌کنند و جو استادیوم از نظر فرهنگی بهتر خواهد شد. زیرا مردان ایران با تعصب هستند و اتفاق خاصی نمی‌افتد.

دیدار تیم ملی ایران و کامبوج ۱۸ مهر ماه در حضور ۶ هزار تماشاگر برگزار شد که بیش از چهار هزار نفر آنان را زنان تشکیل می‌دادند و روزی تاریخی را در ورزشگاه آزادی رقم زدند.