1460368490830 Amir Kholousi 1 Of 4th3

سارا خادم الشریعه برای حضور در رقابت های گرند سوئیس اقدام به دریافت ویزا کرده که تاکنون جوابی مبنی بر تایید ویزا دریافت نکرده است.

سارا خادم الشریعه در گفتگو با ایسنا، در باره آماده نشدن ویزای خود برای شرکت در مسابقات سوئیس گفت: چهار مسابقه پشت سرهم خواهم داشت و من حدود دو ماه در ایران نخواهم بود. اولین مسابقه که باید در آن حضور داشته باشم مسابقات گرند سوئیس است  که جزو قوی ترین مسابقاتی است که تاکنون برگزار شده و در این مسابقه تعدادی خانم شرکت خواهند داشت.
او افزود: چون این مسابقات در انگلیس برگزار می شود برای ویزا شنگن اقدام کردم و پاسپورت خود را به سفارت انگلیس تحویل دادم ولی  متاسفانه جواب این ویزا باید در سه هفته آماده می شد ولی اکنون یک ماه و نیم می گذرد و من هنوز ویزای خود را دریافت نکرده ام.
این بانوی شطرنج باز ایرانی تاکید کرد: اگر ویزای من تا پنج شنبه حاضر نباشد نمی توانم در مسابقات گرند سوئیس که در انگلیس برگزار می شود شرکت کنم و شانس حضور را از دست خواهم داد. رقابت بعدی که  در آن شرکت خواهم کرد رقابت های کارپف در فرانسه است.
خادم الشریعه گفت: مسابقاتی که به صورت آزاد برگزار می شود، برای تهیه بلیت و ویزا خود شطرنج بازان اقدام می کنند و از طرف فدراسیون تلاشی صورت نمی گیرد. بازیکنان اروپایی دغدغه ویزا را ندارند ولی ما به علت مسائل سیاسی وضعمان بدتر می شود حتی به دلیل همین مشکلات ویزا نتوانستم در تابستان در مسابقات اروپایی شرکت کنم. برای این مسابقات نیز شرکت جی اسپانسر من است و بخشی از هزینه ها را تقبل می‌کند.
به گزارش ایسنا، هزینه مسابقات آزاد برعهده بازیکنان است که اخیرا سارا خادم الشریعه اسپانسر جدیدی دارد و می تواند بخشی از این هزینه ها را جبران کند و این بانوی شطرنج باز امید دارد که این راه ادامه دار باشد.