به گزارش خبرگزاری مهر، محمودرضا پیروی در نشست تخصصی بانوان معاون در جمعیت هلال احمر استانها ضمن آرزوی توفیق برای همه بانوان شاغل در این جمعیت، درباره تفکیک جنسیتی در مشاغل مختلف، گفت: شاید در کشورهای توسعه یافته تفاوت زیادی در زمینه انتخاب شغل برای زنان و مردان وجود نداشته باشد، اما اگر مسائل سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اعتقادی را در کنار هم قرار دهیم، خواهیم دید که دین اسلام، نگاه عمیق‌تری به حقوق زنان داشته است؛ حقوقی که زنان در کشورهای توسعه یافته از آن محروم هستند.

وی بیان کرد: لازم است تا در سطوح مدیریتی از زنان استفاده کنیم، برای این انتخاب باید توانمندی‌های آنها را شناخته و شرایط را مدنظر قرار دهیم. تعدادی از بانوان شاغل حتی از مردان هم توانمندترند، اما مقوله استفاده از بانوان در سطوح مدیریتی جمعیت هلال احمر باید سنجیده شود و مدیریت بانوان به صورت دقیق مورد بررسی قرار گیرد تا اصل موضوع فدای فروعات نشود.

دبیرکل جمعیت هلال احمر با تاکید بر لزوم حضور پررنگ بانوان در سطوح مدیریتی این جمعیت، اظهار داشت: می‌توان از حضور بانوان در بخش های مدیریتی داوطلبان، جوانان، ارتباطات اجتماعی و باز پیوند خانواده استفاده کرد.

 لازم به ذکر است، در پایان نشست تخصصی بانوان معاون جمعیت هلال احمر استان‌ها، با اهدای لوح از شرکت کنندگان تقدیر شد.