5343579071

تنها ساده خوردن و ورزش کردن برای داشتن بدنی سالم کافی نیست، بلکه ترکیبات مناسبی از مواد مغذی در کنار یکدیگر در میزان سلامتی شما اهمیت ویژه ای دارد. در کنار تغذیه صحیح، ورزش نیز از جمله عاداتی است که باید به درستی و منظم انجام شود. روزانه خوردن پنج تا شش وعده غذا حاوی پروتئین های بدون چربی، سبزیجات مغذی و چربی های سالم به ساختِ بنیه بدنی و افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن کمک می کند.

- عسل خام

این نو ع از عسل شامل مواد شیمیایی گیاهی و فلاونوئیدهای بسیاری است که موجب بهبود سلامتی بدن می شود. همچنین، انرژی زا و منبع عالی از آنتی اکسیدان ها است. در واقع، آزمایشات ORAC نشان می دهد که عسل در مقایسه با هر نوع ماده غذایی موجود در روی زمین، دارای بالاترین سطح از آنتی اکسیدان ها است. حتی اثرات ضد باکتریایی نیز دارد، پس بهتر است روزانه ۱ الی ۲ قاشق غذاخوری مصرف شود.

 

۳- ماهی

خوردن ماهی به طور منظم می تواند اثرات مثبتی بر سلامتی داشته باشد. پژوهش ها نشان داده اند که روغن ماهیEPA  و DHA برای بهبود عملکرد مغز، افزایش سلامت قلب و عروق و کاهش التهاب بسیار سودمند است. برخی از بهترین ماهی های آب سرد، ماهی قزل آلای وحشی یا همان سالمون، ماهی خاردار، ماهی تن و تیلاپیا است.

 

۴- انجیر

دارای مواد معدنیِ اصلی همچون کلسیم، آهن، منیزیم و پتاسیم و همینطور منبع خوبی از فیبر است که می تواند سطح قند خون را در بهترین حالت حفظ کند. انجیر از جمله مواد غذایی قلیایی است، یعنی کمک می کند تا میزانpH  بدن در حالت متعادل و نرمالی قرار بگیرد و کمتر اسیدی شود.

 

۵- روغن زیتون

حاوی امگا ۹ و اسیدهای چرب اولئیک است و باعث می شود تا سطح کلسترول خوب (HDL) افزایش یابد، در حالی که کلسترول بد (LDL) را کاهش می دهد. همچنین دارای اثرات آنتی اکسیدانی است. اما جالب است بدانید که پخت و پز با روغن زیتون و در واقع حرارت دادن به آن ممکن است از برخی خواص آن بکاهد، پس بهتر است ابتدا غذای مورد نظر خود را بپزید و سپس روغن را به آن اضافه کنید.

 

طاعات و عبادات تان قبول درگاه حق