156632149

به گزارش خبرگزاری "پان آفریکن" مستقر در سنگال، یونیسف در گزارش جدید خود اعلام کرد که بروز دو طوفان پی در پی در موزامبیک در جنوب آفریقا موجب شد تا بیش از یک میلیون کودک در این کشور در معرض خطر کمبود آذوقه و در واقع سوء تغذیه قرار گیرند.

بر اساس این گزارش، در زمان حاضر بیش از ۱۶۰ هزار کودک موزامبیکی زیر پنج سال بر اثر تبعات اجتماعی و زیست محیطی ناشی از این دو طوفان که در  طول چند ماه اخیر این کشور را در نوردیده بود، از سوء تغذیه شدید رنج می برند.

این گزارش پیش بینی کرده که تا فوریه (بهمن) آینده ۲۰۰ هزار کودک زیر پنج سال دیگر نیز به این تعداد اضافه شود و حتی تا ۴۰ هزار نفر از کودکان نیز در معرض خطر مرگ قرار گیرند؛ زیرا طوفان های اخیر ۷۸۰ هزار هکتار از زمین های کشاورزی این کشور را ویران و ده ها هزار خانواده را بی خانمان کرده است.

یونیسف همچنین پنجشنبه گذشته با صدور بیانیه‌ای کشته شدن دو کودک فلسطینی در تظاهرات بازگشت جمعه گذشته در مرز غزه و سرزمین‌های اشغالی را محکوم کرده بود.

"هنرییتا فور" مدیر اجرایی یونیسف در این بیانیه گفت: "اسرائیل مسؤول تأمین امنیت و رفاه کودکان است و سلامت کودکان، مسأله بسیار مهمی در هر شرایط و هر زمانی است."

وی بر لزوم اتخاذ تدابیری برای حمایت از کودکان، پیش از کشته شدن تعداد بیشتری از آن ها تأکید کرد.

نظامیان صهیونیست دو جمعه گذشته در راهپیمایی بازگشت در مرز غزه و سرزمین های اشغالی دو کودک فلسطینی را به ضرب گلوله کشتند و ۷۶ نفر را نیز زخمی کردند.

از آغاز این راهپیمایی ها در ۳۰ مارس سال گذشته میلادی (۱۰ فروردین ۹۷) تاکنون بیش از ۳۲۰ فلسطینی به شهادت رسیده و نزدیک به ۳۲ هزار نفر دیگر نیز زخمی شدند که حال دست کم ۵۰۰ نفر از آنان وخیم گزارش شده است.