AndroidOnlineNewsImageaspx

دونا اریکسون متولد ایالت مینسوتا آمریکاست و از دانشگاه این ایالت آمریکایی نیز در رشته آموزش فارغ التحصیل شده است. اریکسون تمام عمر خود را در این ایالت زندگی و تدریس کرده است ولی در کشور آمریکا به خاطر نوشتن کتاب‌های آموزش کودکان تحت عنوان «روزانه‌های دونا» به شهرت رسیده است. هزاران نسخه از کتاب‌های او با تمرکز روی فعالیت‌ خلاقانه کودکان و روش‌های آموزش از طریق بازی در خانواده در آمریکا به فروش رفته است و همچنان نیز یکی از پرطرفدارترین کتاب‌های آموزشی برای کودکان است.

اولین کتاب آموزشی اریکسون در سال 1989 با عنوان زمانی که با کودکان هستیم توانست در همین سال مدال طلای پرنتس چویس را کسب کند. اریکسون در حال حاضر برنامه‌ای تلویزیونی نیز با عنوان روزانه‌های دونا اجرا می‌کند که با استقبال میلیون مواجه شده است.

اریکسون در جایگاه استاد دانشگاه در یادداشتی می‌نویسد: خواندن کتاب برای کودکان را موجب رشد و بهبود عملکرد مغزی آنها می‌شود و آمارها نیز همین مسئله را نشان می‌دهد که والدینی که برای کودکان کتاب می خوانند زودتر از بقیه صحبت کردن کودکانشان را می‌بینند. وی می‌‌نویسد: کتاب خواندن برای کودکان به همان اندازه بازی کردن برای رشد مغز و توانایی یادگیری زبان موثر است. اریکسون توصیه می‌کند والدین باید از اولین ماه‌های تولد نوزادان برای آنها کتاب بخوانند چون این کار باعث می‌شود سریع‌تر مهارت‌های زبانی در آنها ایجاد شود.

اریکسون در مجموعه‌ کتاب‌های آموزشی خود به طور مفصل درباره رابطه رشد کودکان و کتاب نوشته است و بر اساس مشاهدات و تحقیقاتش اعتقاد دارد کودکانی که در معرض کتاب بزرگ می‌شوند نسبت به بقیه هم سالان خود از رشد مغزی و فکری بهتری برخوردار می‌شوند. وی می‌نویسد: والدین بهتر است در طول روز ساعات مشخصی را به خواندن کتاب برای کودکان اختصاص دهند و در حقیقت این کار باعث می شود آنها در سنین بالاتر به مطالعه عادت کنند و به طور روزمره آن را در برنامه‌های زندگی خود قرار دهند.

کارشناسان آموزشی می‌گویند بچه‌هایی که در سال‌های قبل از مدرسه با کتاب پیوندی عمیق دارند، در دوران تحصیل‌شان موفق‌تر می‌شوند و در بزرگسالی هم کاغذ و کتاب را از خود جدا نمی‌کنند. مطالعات جدید دانشمندان نشان می دهد تا جایی که می توانید برای کودکان با صدای بلند کتاب بخوانید این کار به کودکان کمک می کند تا قدرت ذهنی و خلاقیت آنها پرورش یابد.

به گزارش دیلی میل کودکان علاقه دارند تا قصه ها را هیجانی تر بشنوند تا راحت تر قصه ها را حل و فصل کنند این کار سبب به وجود آمدن نوعی آرامش در کودکان می شود. کتاب خواندن با صدای بلند علاوه بر اینکه کودکان را به مطالعه تشویق می کند آنها را خوانندگان و دانش آموزان بهتری می کند.

کتاب خواندن با صدای بلند ماجراجویی را در کودکان زیاد می کند و سبب می شود آنها ارزش مطالعه کردن را بیاموزند و اشتیاق آنها برای مطالعه افزایش یابد همیشه تصاویر درون کتاب ها را برای کودکان توضیح دهید و تمام رنگ ها و تصاویر را برای فرزندتان توضیح دهید. همیشه پیش از خواب سعی کنید برای فرزندتان قصه بخوانید این کار به کودکتان کمک می کند تا راحت تر بخوابد و آرامش درونی اش را به دست آورد