5

آیین تجلیل از نویسندگان بومی مازندران در قالب ویژه برنامه از تبار قلم به همت نهاد کتابخانه های عمومی به مناسبت روز قلم و ادبیات کودک و نوجوان در ساری برگزار شد.

 آیین تجلیل از نویسندگان بومی به‌مناسبت روز قلم و ادبیات کودک و نوجوان به همت نهاد کتابخانه های عمومی با حضور مدیران، نویسندگان و شاعران استان در سالن حوزه حوزه هنری استان با همکاری کتابخانه عمومی شهرستان ساری برگزار شد.

آرزو ولی‌پور مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران در این مراسم گفت:  با توجه به رویکرد نهاد در ارج نهادن به منزلت، قداست و حرمت قلم و صاحبان آن، همزمان با ایام شکل‌گیری محافل ادبی نهاد و گروه‌های موضوعی در یک سال گذشته و همچنین مناسبت‌های پیش‌رو از جمله روز قلم و روز ادبیات کودک و نوجوان، ویژه‌برنامه تجلیل و قدردانی تعدادی از نویسندگان بومی با عنوان «از تبار قلم» برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه ما در استان مفاخر صاحب قلم، اساتید و هنرمند زیاد داریم، تصریح کرد: منتخب شدن حجت الاسلام محمدرضا نصوری و حجت الاسلام حسین غفاری ساروی توسط نهاد کتابخانه های عمومی انجام شد تا سراسر کشور با آثار این اساتید آشنا شوند.

ولی‌پور بیان کرد: از جمله معیارهای انتخاب نویسندگان در این ویژه‌برنامه، داشتن شاخص‌هایی چون تعداد تالیفات ارزشمند و تاثیرگذار در حوزه موضوعی، ویژگی‌های برتر آثار منتشره از نویسندگان در ۵ سال گذشته، استقبال عمومی از تالیفات نویسنده و داشتن تناسب و ویژگی‌های لازم برای خرید و ارائه آثار در کتابخانه‌های عمومی استان است.

حجت الاسلام حسین غفاری ساروی از نویسندگان برتر مازندران نیز در این جلسه گفت: وظیفه ما به عنوان نویسندگان انقلابی در راستای انتقال مفاهیم دین، فرهنگ و هنر اصیل ایران اسلامی در تهاجم فرهنگی امروز برای نسل جوان بسیار خطیر و مهم است.

وی بیان کرد: هنگامی که خداوند در قرآن خود، به کرامت قلم، سوگند می خورد و آیاتی در رابطه با تکریم اهل قلم نازل می کند، این وظیفه را برای ما بسیار سنگین‌تر و مهم‌تر می‌کند.

محمدعلی کاظمی سنگدهی از شاعران برجسته استان به  شعر خوانی پرداختند.

در این ویژه برنامه از نویسندگان بومی مازندران تجلیل شد.

گفتنی است این آیین از طریق اسکای روی اداره کل کتابخانه های عمومی مازندران به صورت زنده پخش شد.

برگزاری ویژه‌برنامه «از تبار قلم» در ادامه رویکرد نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در توجه به اهمیت و ارج‌گذاری به نویسندگان و اهالی فرهیخته دانش و نخبگان کشور به عنوان یکی از شاخص‌های اقتدار فرهنگی برگزار می‌شود. رویکردی که پیش از این با برگزاری برنامه‌هایی چون «چهل قلم» و «راویان بالندگی» مورد توجه این نهاد بوده است.