61918236

نتایج یک تحقیق از کارمندان و نمایندگان شورای محله "لَمبِث" در جنوب لندن فاش کرده است که بیش از ۷۰۰ کودک در مراکز نگهداری کودکان در این منطقه، قربانی بی‌رحمی، آزار و سوءاستفاده شده اند.

به نقل از شبکه خبری بی بی سی، مسئولان این تحقیق از شورای محله لمبث به دلیل ده‌ها مورد سوء استفاده از کودکان در پنچ مرکز نگهداری بشدت انتقاد کرده اند.

"تحقیق و تفحص مستقل در مورد کودک آزاری جنسی" از طرح‌های وزارت کشور انگلیس است.

این گزارش می‌گوید: سوء استفاده‌کنندگان می‌توانستند به مراکز نگهداری از کودکان راه یابند یا سرپرستی موقت آنها را به عهده بگیرند.

تحقیق از این شورا در تابستان سال ۲۰۲۰ شروع شد و در آن پنج مرکز نگهداری کودکان بین دهه ۱۹۶۰ تا ۱۹۹۰ بررسی شدند.

در گزارش آمده است: به استثنای بعضی موارد، کارمندان شورای لمبث با کودکان تحت مراقبت‌شان طوری رفتار می‌کردند که گویی این کودکان هیچ ارزشی ندارند. در نتیجه، افراد خطرناک می‌توانستند به خانه‌های کودکان و یتیم‌خانه‌ها راه یابند و تاثیرهای ویرانگر و مادام‌العمری بر قربانیان خود بگذارند.

این گزارش می‌گوید: شورای لمبث ۷۰۵ شکایت از ساکنان پیشین این مراکز دریافت کرده بود ولی فقط یکی از کارمندان ارشد این شورا مورد مواخذه قرار گرفت.

پروفسور الکسیس جِی، سرپرست این تحقیق، نوشته است: این کودکان در بازی قدرت زهرآگینی، آلت دست و گروگان بودند که در داخل شورای لمبث و بین این شورا و دولت مرکزی در جریان بود.

مسئولان این تحقیق همچنین از پلیس لندن خواسته اند درباره یکی از پرونده‌ها، تحقیق جنایی کند. در سال ۱۹۷۷، شورای لمبث به پزشکی قانونی اطلاع نداد پسری که جسدش در یکی از مراگز نگهداری پیدا شد، چند روز قبل گفته بود آزار دیده است.

براساس این گزارش، این مراکز نگهداری کودکان، مکان‌هایی خشن و بی‌رحم بودند که در آنها اجازه خشونت و آزار داده می‌شد و "کودکان زیر پنج سال، در معرض سوء استفاده قرار می‌گرفتند.

کودکان اوقات خود را با "خاله‌ها" یا "عموهای" مددکار می‌گذراندند، داوطلبانی که بدون بررسی درست سوابق‌شان با کودکان کار می‌کردند.

این تحقیق از پلیس متروپولیتن لندن هم به دلیل کوتاهی در پیگیری شواهدی که ممکن بود منجر به کشف جرم شود، انتقاد کرده است.

شورای لمبث به دلیل سوء استفاده‌های هولناک و بسیار تکان‌دهنده و وحشتناک در این مراکز عذرخواهی کرده است.

این گزارش اضافه می‌کند: علی‌رغم تحقیقات و بازرسی‌های زیادی که طی ۲۰ سال انجام شده، سیستم مراقبت از کودکان در ایفای وظیفه‌اش در قبال قربانیان کودک آزاری کوتاهی کرده است.