14000427000952 Test PhotoN

کارآفرین برتر ساروی که دارای چهار شغل است، مجتمع بزرگ تولیدی نان و مزرعه پرورش قزل آلا ، ۴۰ نفر پرسنل دارد و می‌خواهد مزرعه پرورش خاویار احداث کند.

بانوی کارآفرین با تولید نان و ماهی سفره ۴۰ نفر را وسعت بخشید

 زری طاهری‌پرکوهی| این روزها با این اوضاع نابسامان اقتصادی به‌خصوص در حوزه کسب و کار، هر کجا نامی از کارآفرین به گوش‌مان می‌رسد با امیدواری می‌گوییم خدا را شکر، این افراد با وجود گرانی‌ها و نوسانات عجیب و غریب قیمت در بازار توانستند عده‌ای را مشغول به‌کار کرده و نان‌آور یک خانواده کنند.

13991102000115 Test PhotoI

واژه کارآفرین به فردی اطلاق می‌شود که با استفاده از ظرفیت‌های شغلی توانسته برای یک یا چند نفر اشتغال پایدار ایجاد کند، اصولا آقایان کارآفرینان ماهرتری هستند، اما ما بانوان کارآفرینی داریم که چند سال پی در پی به‌عنوان کارآفرین برتر انتخاب شده و در مقابل موانع استوار ماندند.

*کسب عنوان کارآفرین برتر

خیلی دور نیست! در همین مازندران خودمان و شهر ساری، یک بانوی ۴۸ ساله برای سومین بار لقب کارآفرین برتر را به خود اختصاص داد، این در حالی است که وی حدود ۳۰ سال است که ازدواج کرده و مادری نمونه برای سه فرزند خود است.

خبر کسب مقام کارآفرین برتر که به‌دست‌مان رسید سریعا با خانم صغری ابراهیمی زرین‌آبادی تماس برقرار کردیم، کنجکاو بودیم که او در چه حوزه‌ای فعالیت دارد، بر همین اساس از این بانوی کارآفرین خواستیم کمی برایمان از علت موفقیتش در زمینه کسب و کار بگوید.

14000427000947 Test PhotoN

 

*از پخت نان سنگک تا پرورش ماهی

وی که در حال حاضر دارای چهار شغل است، در گفت‌وگو با فارس، بیان می‌کند؛ بنده مدیر مجتمع تولید نان سنگک و بربری، مدیر مزررعه پرورش قزل‌آلا، مسؤول جایگاه عرضه در بازار بزرگ ماهی‌فروشان و نماینده شیلات استان در بخش فروش خاویار هستم.

خانم ابراهیمی با بیان اینکه در این چهار شغل مجموعا ۴۰ پرسنل، با حقوق قانون کار دارم، اضافه می‌کند؛ سال ۱۳۷۸ بود که نانوایی سنتی کوچکی را راه‌اندازی کردم، از آنجایی که این نانوایی ۲۴ ساعته با همان دستگاه قدیمی کار می‌کرد با استقبال مردم مواجه شد، کم کم ارتقا پیدا کرد و هنوز هم پابرجا است.

14000427000944 Test PhotoN

 

*جذب پرسنل از بین دردمندان

این کارآفرین ساروی تاکید می‌کند؛ نکته بارز کار من به حضور بانوان بدسرپرست و بی‌سرپرست و دارای معلولیت جزیی جسمانی بر سر کار برمی‌گردد، ترجیحم‌ این بود که پرسنلم از بین این اقشار انتخاب شوند که همینطور هم شد.

14000427000931 Test PhotoN

 

وی با اشاره به اینکه در کنار مجتمع نان، در زمین هزار و ۴۰۰ متری یک استخر کوچک احداث کردم، می‌گوید؛ درون این استخر در ابتدا از ماهی کوچک شب عید پر شد که برای عرضه با استقبال خوبی مواجه شد، پس از آن انگیزهام بیشتر شد تا استخر را تبدیل به مزرعه ماهی کنم از این رو آب استخر را برای نمونه به آزمایشگاه بردم گفتند املاحش خوب است، از این رو در سال ۱۳۹۲ به پرورش ماهی قزل آلا و ماهی آمور با استفاده از پساب روی آوردم.

*بهتر بود تسهیلاتی دریافت نمی‌کردم

ابراهیمی با بیان اینکه تاکنون به‌جز یک مورد هیچ نوع تسهیلاتی دریافت نکردم، تصریح می‌کند؛ تنها برای تبدیل مزرعه ۱۰ تن به ۳۵ تن از بانک کشاورزی وام دریافت کردم که بزرگ‌‌ترین اشتباه من همین بود... در سال ۱۳۹۶ بود که پروژه ۳۵ تنی پرورش ماهی قزل آلا در روستای آبکسر جویبار را افتتاح کردیم.

این کارآفرین برتر خاطرنشان می‌کند؛ می‌خواهم به بحث فروش خاویار روی بیاورم، که کار بزرگی است، احداث مزرعه خاویار در جاده جویبار و توسعه آن برای مصرف داخلی و همچنین صادرات به کشورهای دیگر را در دستور کار خود قرار دادم.

14000427000942 Test PhotoN

 

*۲۷ ماه از این اتاق به آن اتاق

وی با اشاره به اینکه در طول مدت فعالیتم در بازار، شاهد وقایع خوشایند و ناخوشایندی بودم، اظهار می‌کند؛ متاسفانه در طی روند صدور مجوز از طریق سازمان جهاد سازندگی بسیار اذیت شدم چون برای مصلحت یکی از مدیران شهر و اینکه خواستند ایشان را راضی نگه دارند پروسه اخذ مجوز من را با دست انداز روبرو کردند و اینکه یسیار طولانی شد تا جایی که برای دریافت یک برگ کاغذ ۲۷ ماه در این سازمان این اتاق آن اتاق رفتم و این جای تاسف دارد.

خانم ابراهیمی ادامه می‌دهد؛ البته خاطرات خوبی هم دارم که مربوط به یک سری از پرسنلم می‌شود، همانطور که گفتم من بانوان بدسرپرست و بی‌سرپرست افراد دارای معلولیت جسمی انتخاب می‌کنم، زمانی که آنها حقوق دریافت می‌کنند برایم دعا می‌کنند و این دعای قشنگ‌شان برای من خوب‌ترین خاطرات دنیا را برایم رقم می‌زند

*گلایه نکردم موانع را برداشتم

کارآفرین ساروی با اشاره به علت موفقیتش،  تاکید می‌کند؛ اینکه کارآفرین برتر شدم به‌دلیل پشتکار، استقامت و ایستادگی است، اینکه هرگز خسته نشدم و جا نزدم هیچ مانعی هم نتوانست مرا سرجایم بنشاند نه تنها موانع نتوانست مرا سر جای خودم بنشاند بلکه مرا قدر‌ت‌مندتر کرد و سعی کردم آن موانع را از بین ببرم و ناله و گلایه نکنم به‌جایش با استفاده از توانمندی خود، راهی برای حل مشکل پیدا کنم.

14000427000946 Test PhotoN

 

به‌نظر می‌رسد خانم ابراهیمی جای آن که خیلی اهل حرف زدن باشد اهل عمل است، وی دامنه فعالیت‌هایش را تا جایی گسترش داد که نان و ماهی هر دو را یک جا روی سفره خود و زیرمجموعه کاری خود آورده، و تنها به همین قانع نشده، در این شرایط سخت که همه از اوضاع بد بازار می‌نالند وی با افتخار از هدف بعدی یعنی احداث مزرعه خاویار سخن می‌گویند و امیدوار است پس از انجام این کار افراد بیشتری را وارد بازار کار کند.

به گزارش فارس؛ این کارآفرین نمونه دامنه فعالیت‌های کاری خود را از ساری تا جویبار گسترش داده و با پرداخت حقوق به پرسنل که بخشی از آن‌ها بیمه شده‌اند، با برداشتن موانع از سر راه یک تنه پیش می‌رود، وی مانع‌زدایی را به مفهوم واقعی کلمه معنا کرد.

منبع: خبرگزاری فارس مازندران