57618467

یک موسسه خیریه در انگلیس اعلام کرده است که تماس‌ها و درخواست‌های کمک آنلاین از "خطوط ملی رسیدگی به خشونت‌های خانگی" در این کشور طی دوران قرنطینه افزایش ۲۵ درصدی داشته است.

 این موسسه خیریه که مسوول پاسخگویی به این خطوط درخواست کمک است، آخر هفته اخیر نسبت به دو هفته گذشته صدها تماس بیشتر برای درخواست کمک دریافت کرده است.

کارشناسان می‌گویند اعمال محدودیت‌ها و قرنطینه به منظور مقابله با شیوع کروناویروس می‌تواند تنش‌ها و خشونت‌های خانگی را افزایش داده و راه‌های فرار قربانیان را قطع کند.

این در حالی است که این موسسه خیریه اظهار داشته که فشار بر سایر خدمات و کمپین‌های آگاهی‌سازی نیز می‌توانند منجر به افزایش چنین رفتارهایی شوند.

برای مثال یکی از زنان تحت خشونت خانگی به این موسسه خیریه گفته که به مدت شش ماه تحت خشونت فیزیکی و روانی از سوی همسر خود بوده است اما با اعمال قرنطینه این خشونت‌ها و سواستفاده‌ها به طرز چشمگیری افزایش یافته است.

او می‌گوید همسرش امکان هرگونه ارتباط با دوستان و خانواده‌اش را از او گرفته و تمام حساب‌های شبکه‌های اجتماعی او را حذف کرده است.

خشونت‌های کلامی، روانی و فیزیکی همسر این زن با اعمال قرنطینه به حدی شدید شده بوده که برای او قابل تحمل نبوده است. از همین رو باعث شده از خانه فرار کند و اکنون در یک پناهگاه خیریه در ولز که مخصوص زنان و جوانان آسیب پذیر است، تحت حمایت قرار گرفته است.

به گفته کارشناسان بازدید از سایت خطوط ملی رسیدگی به خشونت‌های خانگی در انگلیس برای کسب اطلاعات طی دوران قرنطینه افزایش ۱۵۰ درصدی داشته است.

یک کارشناس معتقد است با ادامه محدودیت‌های قرنطینه و فاصله‌گذاری اجتماعی در انگلیس علاوه بر خشونت‌های خانگی، احتمال افزایش قتل‌ها نیز وجود دارد.

به گفته کارشناسان، بسیاری از افراد خشونت‌گر از طرح انزوای اجتماعی برای اعمال کنترل بر قربانیان خود سواستفاده می‌کنند.

سال گذشته میلادی (۲۰۱۹) ۱.۶ میلیون زن در انگلیس و ولز تحت خشونت خانگی قرار داشتند. اکنون با اعمال قرنطینه و انزوای اجتماعی زنان و کودکان مجبورند زمان بیشتری را با افراد خشونت‌گر بگذرانند که این موضوع آزادی آن‌ها را محدودتر ساخته و احتمال افزایش خشونت‌ها و تشدید آن‌ها را بیشتر می‌کند.

به گفته کارشناسان، خشونت خانگی همیشه جسمی نیست، بلکه این موضوع الگویی برای کنترل، تهدید و رفتارهای اجباری است که می‌تواند عاطفی، اقتصادی یا روانی نیز باشد.

پلیس انگلیس تاکید کرده که زنان و مردانی که تحت خشونت خانگی قرار دارند، حتی در دوران قرنطینه نیز این موضوع را خودشان به پلیس اطلاع داده و از خدمات حمایتی خشونت‌های خانگی استفاده کنند، چرا که در این صورت حمایت از آن‌ها بسیار راحت‌تر و امن‌تر از حالتی است که پلیس به صورت مستقیم قصد دخالت داشته باشد.

به گفته موسسه خیریه مربوط به خشونت خانگی در انگلیس، خطوط حمایتی به طور ۲۴ ساعته و هفت روز از هفته آماده خدمت‌رسانی و در دسترس است.

بنا بر گزارش شبکه خبری بی‌بی‌سی، از آن‌جایی که اعمال قرنطینه علاوه بر افزایش خشونت‌های خانگی، امکان برقراری تماس‌های اضطراری برای دریافت کمک را نیز کاهش می‌دهد، این موسسه خیریه در وب‌سایت خود امکانی فراهم کرده که متقاضی به راحتی و سرعت درخواست کمک کرده و با کلیک روی دکمه خروج تمام اطلاعات باقی‌مانده از این درخواست روی رایانه یا گوشی همراه خود را حذف کند.