رئیس انجمن مددکاری اجتماعی ایران از کاهش حدود ١٧ درصدی بودجه حوزه کودکان در لایحه بودجه سال آینده خبر داد.

سید حسن موسوی چلک در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه با استناد به گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی حوزه کودکان در بودجه سال آینده در مجموع حدود ١٧ درصد کاهش یافته است، گفت: همچنین در قانون برنامه توسعه ششم گفته شده که هرساله تعداد کودکان کار و خیابان باید ٢۵ درصد کاهش پیدا کند، این درحالیست که بودجه ساماندهی این کودکان نیز ١٧ درصد رشد منفی داشته است.

وی با اشاره به اینکه کمک هزینه نگهداری کودکان کار و خیابان نیز حدود ١٨ درصد کاهش یافته است، اظهار کرد: یکی از موضوعات مهم در خصوص کودکان بی‌سرپرست، «بیمه آتیه» است تا این کودکان در بزرگسالی به حاکمیت وابستگی نداشته باشند، این درحالیست که بودجه مذکور نیز در بودجه سال آینده حدود ١١ درصد کاهش یافته است.

رئیس انجمن مددکاری اجتماعی ایران با بیان اینکه در حوزه رشد خدمات حمایتی کودکان و نوجوانان نیز شاهد حدود ۶.٩ درصد رشد منفی هستیم، تصریح کرد: در حوزه درمان و نگهداری از کودکان مجهول الهویه نیز تقریبا ١٠.۵ درصد رشد منفی داشته‌ایم.

موسوی چلک با بیان اینکه خدمات توانبخشی یکی از راه‌های ورود افراد به جامعه است توضیح داد: در حوزه توانبخشی کودکان و نوجوانان معلول نیز شاهد کاهش ١۶.٧ درصدی هستیم. 

وی افزود: در حوزه سوءتغذیه کودکان نیز در کمیته امداد ٩٩.٩ درصد رشد منفی داریم. در خصوص نگهداری دانش‌آموزان در خوابگاه در کمیته امداد نیز ٢۴.۵ درصد رشد منفی پیش بینی شده است. در برنامه پایش سلامت جوانان و نوجوانان سازمان غذا و دارو نیز ٢۵ درصد رشد منفی و در حوزه بهبود تغذیه کودکان زیر ۵ سال نیز ٣٣.٣ رشد منفی در نظر گرفته شده است.

موسوی چلک با بیان اینکه در برنامه رشد و پرورش کودکان در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز ۵.۵ نیز رشد پیش بینی شده است، ادامه داد: مجموعه این ارقام نشان‌دهنده غفلت در حوزه سلامت همه جانبه کودکان است.