گزارش خبربانو، وی با تاکید بر ضرورت توجه به نشاط اجتماعی بانوان افزود: برای افزایش سهم بانوان از فضا‌های ورزشی با پیگیری‌ها و مکاتباتی که با کمیسیون مجلس در خصوص آیین نامه واگذاری اماکن ورزشی صورت گرفت تلاش کردیم سهم زنان در سرانه فضا‌های ورزشی کشور پیش بینی شود و هیچ نهاد و حتی بخش خصوصی نتواند سهم زنان از امکان ورزشی را حذف کند که خوشبختانه این موضوع در آیین نامه قید شد.

معاون رییس‌جمهور در امور زنان و امور خانواده ادامه داد: مهم‌ترین مشکل برای ورزش بانوان این است که برخی سالن‌ها و فضا‌های ورزشی در دسترس همه نیست یا استفاده از آن‌ها هزینه زیادی بر دوش خانواده تحمیل می‌کند، در حالی که اگر بانوان یک بار ورزش در محیط‌های مناسب را تجربه کنند و متوجه تاثیر آن در روحیه و نشاط خود شوند طبیعتا ورزش و فعالیت بدنی را ادامه خواهند داد.

معصومه ابتکار در خصوص دغدغه‌های معاونت امور زنان در زمینه ورزش و سلامت بانوان بیان کرد: اولین قدم معاونت امور زنان، اصلاحات در آموزش و پرورش از همان سنین ابتدایی بود، تمام تلاش خود را انجام دادیم تا مشکلی که در درس تربیت بدنی برای دختران در مدارس ابتدایی به وجود آمده بود به صورت عملی برطرف شود و دختران دانش آموز بتوانند در ساعت‌های ورزش، مهارت‌های حرکتی را به شکل اصولی آموزش ببینند.

وی تصریح کرد: موضوع دیگر تلاش برای اجرای طرح مناسب سازی مدارس دخترانه است که در این راستا از تمامی خیرین، سازمان نوسازی مدارس، شهرداری‌ها و آموزش و پرورش دعوت می‌کنم تا فضای مدارس به شکلی مناسب‌سازی شود که دختران از نشاط بیشتر و فضای ورزشی و نور مستقیم آفتاب بهره‌مند شوند و مهارت‌های ورزشی و سواد حرکتی خود را تقویت کنند، مدارسی که از این امکان برخوردار نیستند باید تدابیر لازم در خصوص رفع این مشکل را به کار ببندند، رها کردن و پاک کردن صورت مسئله مشکلی را حل نخواهد کرد.

ابتکار تاکید کرد: نشاط اجتماعی زنان در مناطق ۲۲ گانه شهر تهران در راستای ارتقای آگاهی خانواده‌ها دنبال می‌شود، سرا‌های محلات و فرهنگ‌سرا‌هایی که در تهران و شهرستان‌ها وجود دارد می‌توانند در این امر کمک کنند، در صورتی که فضا برای ورزش بانوان فراهم شود بدون شک بانوان نیز استفاده خواهند کرد. منبع: ایلنا