معاون بنیاد مستضعفان جزئیات برنامه‌های این بنیاد برای رفع سوء تغذیه خانواده‌های نیازمند، زنان باردار و مادران شیرده در معرض سوء تغذیه را که تا امروز بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان برای اجرای آن تخصیص داده شده، تشریح کرد.

به گزارش ایسنا، وحید خاوئی با اشاره به اقدامات بنیاد مستضعفان در حوزه رفع سوء تغذیه در خانواده‌های محروم اظهار کرد: بنیاد مستضعفان برنامه‌ای بلندمدت برای رفع سوء تغذیه زنان باردار و مادران شیرده دارد که خودشان یا نوزادشان در معرض خطر سوء تغذیه هستند و بر همین اساس برنامه رفع سوءتغذیه با هماهنگی وزارت بهداشت و طی سال‌های اخیر با همکاری کمیته امداد درحال پیگیری است.

معاون بنیاد مستضعفان ادامه داد: برنامه رفع سوء تغذیه در مناطق هدف محرومیت‌زدایی بنیاد مستضعفان با توزیع سبد غذایی و در سایر نقاط محروم نیز این برنامه برای خانواده‌های محروم دارای مادر شیرده و زنان باردار در معرض سوءتغذیه به صورت پرداخت نقدی اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه این بسته‌ها به صورت ماهانه یا ۲ ماه یکبار به مادران شیرده و زنان باردار در معرض سوء تغذیه ارائه می‌شود خاطرنشان کرد: در سال جاری بنیاد مستضعفان برای اجرای این طرح مبلغ ۱۷۰ میلیارد تومان تخصیص داده و این بسته‌ها طی ۱۸ ماه حیاتی به جامعه هدف این طرح ارائه می‌شود.

به گفته مدیرعامل بنیاد علوی وابسته به بنیاد مستضعفان، اجرای این طرح به اندازه‌ای اثربخش بوده که بارها از سوی وزارت بهداشت مورد تقدیر قرار گرفت این وزارتخانه خواستار تداوم اجرای این طرح توسط بنیاد مستضعفان بود.

خاوئی در ادامه با اشاره به برنامه‌های عمومی رفع سوء تغذیه این بنیاد گفت: بنیاد مستضعفان علاوه بر اجرای برنامه رفع سوءتغذیه مادران شیرده و زنان باردار مناطق محروم، برنامه‌های عمومی را در قالب این هدف با توزیع بسته‌های معیشتی و لبنی اجرایی کرده است.

وی اضافه کرد: طی این مدت بسته‌های معیشتی در ۲ قالب بسته‌های خشک شامل حبوبات، برنج، مرغ، گوشت و اقلام پروتئینی و بسته‌های لبنی برای ۳ جامعه مددجویان کمیته امداد، مددجویان بهزیستی و زندانیان نیازمند توزیع شده است.

به گزارش روابط عمومی بنیاد مستضعفان، خاوئی افزود: از اسفند ماه سال گذشته تا امروز بالغ بر ۲ میلیون بسته معیشتی و لبنی توسط بنیاد مستضعفان توزیع شده که حدود ۹۵۰ میلیارد تومان برای تهیه این بسته‌ها تخصیص داده شد.