Ugkhg

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: ایجاد فضای امن دارای امکانات در کتابخانه و هدایت و دعوت از خانواده‌ها در قالب اردو در کتابخانه راهی موقر برای معرفت بخشی در حوزه کتاب است

 آیت الله محمدباقر محمدی لائینی امروز در دیدار با آرزو ولی‌پور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان، معاونین، همکاران ستادی و کتابداران شهرستان ساری، به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی ضمن تبریک هفته کتاب و کتابخوانی و گرامیداشت یاد و نام و خاطره علامه طباطبایی (ره) که سااروز ارتحالشان به این روز نامگذاری شده ، اظهار کرد: از فعالیت و خدمات بیش از ۳۰۰ همکارانتان صمیمانه تشکر می‌کنیم، البته در همه زمینه‌ها موانع و مشکلات است که گاه انسانی و گاه طبیعی است‌، عدم همراهی و همکاری و مانع تراشی همیشه وجود دارد اما در مجموع از دردمندی و دغدغه شما تشکر می‌کنیم‌.

وی افزود: خداوند کتاب‌هایی را در اختیار ما قرار داده، قرآن کتابی که خودش نوشته و کتاب های دیگر که قلم در اختیار بشر قرار داده شده است، میلیاردها و میلیون‌ها آثار قلمی خوب و بد، مخرب یا سازنده در تاریخ بشری نگاشته شده است که تمدن معلول تراوشات همین قلم است.

آیت الله محمدی لائینی تصریح کرد: قرآن، بیان و قلم مثلث سازنده ای است که خداوند به ما عطا کرده است، منتها برخی با کتاب و قلم دشمنی میکنند که بخشی به علت آن است که نمی‌دانند، استفاده از این کتاب و منبع خودش نیاز به معرفت دارد.

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: با فرهنگ‌سازی و معرفت میتوان در باغ شیرین و زیبا و گوارای کتاب گشت و گذار کرد، با ابزار رسانه از جمله رسانه مکتوب باید آگاهی‌رسانی و آگاهی‌بخشی صورت بگیرد.

این مسئول اضافه کرد: باید به‌صورت کارشناسی زمینه‌های رشد رغبت اجتماعی و استقبال عمومی به مسئله کتاب و کتابخوانی را افزایش بدهیم، مثلا اینکه در هر شهر یک کتابخانه مرکزی داشته باشیم کافی نیست و اگر در کنار آن چند شعبه فرعی کتابخانه راه‌اندازی کنیم خوب است و استقبال بیشتر می‌شود‌، راهکار دیگر اینکه منابع مورد نیاز محققین برای نوشتن مقاله را در اختیارشان قرار بدهید.

وی با تاکید بر رعایت شاخصه‌های کتابخوانی همچون دنیا، خاطرنشان کرد: ایجاد فضای امن دارای امکانات در کتابخانه و هدایت و دعوت از خانواده‌ها در قالب اردو در کتابخانه راهی موقر برای معرفت بخشی در حوزه کتاب است، همچنین مشوق‌های لازم نیز باید برای کتابخوانان برتر درنظر گرفته شود اینکه در رسانه مورد تشویق قرار بگیرد خوب است.

آیت الله محمدی لائینی اضافه کرد: مهمترین کتاب قرآن است بنده در این باره در خطبه‌های نماز جمعه این هفته صحبت کردم که متاسفانه برخی از رسانه‌های محلی تذکرات ما را در رابطه با کتاب منتشر کردند اما در رابطه با قرآن ننوشتند، سوال اینجاست که افراد در روز چند صفحه قرآن می‌خوانند؟ آیا بلد هستیم قرآن را بی‌غلط بخوانیم؟ واقعا قرآن مظلوم و مهجور است، شکایت قرآن و کتاب مفیدی که در قفسه است مهم است، چرا مطالعه و مراجعه در این حوزه ضعیف است؟ شکایت کتاب و قلم مهم‌تر از شکایت یک مسئول است، امیدواریم که مورد گله و شکوه شکایت کتاب، قلم و یا یک مسئول دلسوز و دغدغه‌مند نباشیم و از سفره پرنعمت الهی کتاب و کتابخوانی که قرن‌ها برایش زحمت کشیده شده و میراث و ذخیره تاریخ بشری است بهره بگیریم.