N00322213b

با بررسی و داوری آثار ارسالی به دبیرخانه پویش نظامی‌خوانی، اسامی برگزیدگان این پویش اعلام شد.

نخستین پویش نظامی‌خوانی از سوی اداره کل کتابخانه‌های عمومی فارس به مناسبت گرامیداشت حکیم نظامی گنجوی در اسفند ماه ۱۴۰۰ برگزار شد. بیش از یک صد اثر در این زمینه از سوی علاقه‌مندان به دبیرخانه همایش ارسال شده بود که پس از داوری تمام آثار ارسالی، تعداد 10 اثر حائز رتبه برتر شد.
 
بر این اساس هلنا زمان‌پور از شیراز، شیرین کریمی از شیراز،  پرنیان زارعی از مشهد،  پرنیا نجفی از مرودشت، فاطمه‌حلما مظلوم‌رضایی از کنارتخته، فاطمه منفرد از  اقلید، محمدمهدی مرادی از ساری،  آیسان علی‌پور از چابهار، آیسان نصیری و رها باقری‌مطلق از کرج برندگان این رویداد شدند.
 
گفتنی است، به مناسبت ۲۱ اسفندماه سالروز گرامیداشت حکیم نظامی گنجوی، شاعر و داستان‌سرای توانای پارسی‌گوی ایران، پویش نظامی‌خوانی در استان فارس از سوی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان با مشارکت ستاد بزرگداشت حکیم نظامی برگزار در اسفندماه ۱۴۰۰ برگزار شد. مخاطبان این پویش کودکان (۳ تا ۱۰ سال) و نوجوانان (۱۱ تا ۱۵ سال) بودند و علاقه‌مندان می بایست با خوانش اشعار نظامی و تهیه ویدئو برای پویش، در این رویداد شرکت می‌کردند. خلاقیت کودکان و نوجوانان در انتخاب اشعار و کیفیت خوانش، ملاک انتخاب برگزیدگان در این رویداد بود.