در ادامه برنامه های فرهنگی و ترویجی، به مناسبت سالروز شهادت امام صادق(ع) نشست «اندیشه صادق» در اداره کل کتابخانه های عمومی مازندران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی مازندران، ظهر امروز(5 خردادماه) به مناسبت سالروز شهادت امام صادق(ع) نشست «اندیشه صادق» در اداره کل کتابخانه‌های عمومی مازندران با حضور همکاران ستادی اداره کل و همکاران شهرستان‌های ساری و میاندورود در نمازخانه اداره کل کتابخانه های عمومی استان برگزار شد.

عمران بابایی کارشناس علوم قرآنی و حافظ قرآن مجید در این مراسم گفت: با نگرش به تاریخ اسلام بویژه زندگینامه امامان معصوم در می یابیم که هر کدام از این بزرگواران تا چه میزان در راستای هدایت و ترویج انسانها به دین مبین اسلام و زنده نگهداشتن آن تلاش نموده اند که امام صادق علیه السلام بی شک بزرگترین احیا کننده اسلام و مکتب شیعه بودند.

وی بیان کرد: امام جعفر صادق(ع) بنیان گذار فقه جعفری توانست مکتب فقهی فراگیر و نهضتی دانش محور را پایه گذاری و با توسعه حوزه علمی، در علوم نقلی و عقلی شاگردان برجسته‌ای تربیت کند و زمینه پویایی تمدن اسلامی را فراهم آورد.  

بابایی با بیان گوشه‌هایی از زندگی گوهربار امام صادق (ع) خاطر‌نشان کرد: ‌این امام همام بر امام‌شناسی و تبعیت بی‌چون و چرا از ولایت تاکید داشت و معتقد بود که راه نجات شیعه در تابع بودن امام و ولی است.

از دیگر برنامه های این مراسم می توان به معرفی کتاب " در محضر آفتاب» و قرائت زیارت عاشورا و دعای فرج اشاره کرد.