169566133

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: به دنبال ایجاد شبکه نخبگانی در راستای تحقق شعار امسال رهبر معظم انقلاب هستیم که در بخش های کارآفرینی، هنر، تولید، دانش بنیانی، اشتغال‌زایی به خصوص برای زنان فعالیت کنند.

 انسیه خزعلی چهارشنبه شب در نشست با بانوان فعال در حوزه زنان و خانواده آستان قدس رضوی و مجمع هم‌افزایی بانوان در مرکز تخصصی نوآوری‌های فرهنگی تربیتی بانوان اردوگاه خاتون مشهد افزود: در زمینه کسب‌ و کار خانواده محور هم طرح بزرگی تدوین شده که در سال ۱۴۰۱ اجرایی خواهد شد.

وی ادامه داد: در زمینه طلاق و مسایل پیشگیری از آسیبهای طلاق که متاسفانه در خیلی از استان‌ها و از جمله استان خراسان رضوی رو به‌ افزایش است نیز برنامه‌هایی را داریم که بانوان می‌توانند کمک‌های مؤثری در این زمینه ارائه دهند.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: حدود ۸۰ درصد وعده‌هایی که در خصوص زنان در خراسان رضوی داده‌ شده بود انجام‌ شده است که امید است در این سفر با اعتباراتی که تخصیص می یابد و شرایطی که قرار است داشته‌ باشیم و برنامه‌هایی که قرار است پیاده شود با همکاری بانوان فعال به‌صورت کامل و صددرصد انجام بشود.

خزعلی افزود: اشتغال باید با مسوولیت های زنان در خانواده لحاظ شود و به دنبال این هستیم که نوع کاری که برای بانوان تعریف می‌کنیم یا نیمه وقت یا پاره وقت یا یک سوم وقت باشد تا در زمان باروری و رسیدن به فرزندان حالت انعطاف داشته باشد و بعد اگر خواستند تمام‌ وقت کار کنند.

او اضافه کرد: همچنین مساله مهدکودک‌ها و امکانات و شرایطی که بانوان بتوانند در کنار کارشان به خانواده خود برسند در برنامه های معاونت رییس جمهور در امور زنان و خانواده قرار دارد  همچنین برای مشاوران دینی و روان‌شناسان برنامه‌ریزی کردیم که دوره‌هایی را در معارف دینی برگزار کنیم که بتوانند مشاوره‌های دینی  و تربیتی بدهند.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: برنامه پیشگیری از آسیب های طلاق هم در برنامه چهار سال اول زوجین قرار می‌گیرد که این مشاوره ها در سال اول به صورت رایگان است و در سالهای بعد برای دهک‌های یک تا چهار به صورت رایگان است که این مشاوران باید حتما دارای مجوز باشند و یک هیات علمی و یک هیات نظارت بر کار این مشاوران و روانشناسان نظارت دارند.

 نخستین سفر استانی رییس جمهور و هیات دولت در سال ۱۴۰۱ دیروز چهارشنبه دهم فروردین ماه به مقصد خراسان رضوی آغاز شد و امروز نیز ادامه دارد.

آیت الله سیدابراهیم رییسی پیش از این به ۱۷ استان شامل هرمزگان، قم، یزد، لرستان، زنجان، سمنان، اردبیل، فارس، خوزستان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، ایلام، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، گیلان، گلستان و مازندران سفر کرده است.