17

مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران در بازدید میدانی از کتابخانه های شرق استان با هدف بررسی وضعیت کتابخانه ها با عبدالرضا بابایی فرماندار نکا دیدار کرد.

آرزو ولیپور مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران به همراه شورای معاونین اداره کل با هدف پیشبرد اهداف کتابخانه‌های عمومی با عبدالرضا بابایی فرماندار نکا دیدار و گفت و گو کرد.

ولیپور در این دیدار ابتدا به ارائه گزارشی از تعداد کتابخانه ها، ثبت نام کنندگان، انواع خدمات در حال ارائه به علاقه مندان و بخش های مختلف این نهاد عمومی پرداخت.

مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران بیان کرد: فعالیت های فرهنگی کتابداران، باعث جذب افراد به کتابخانه ها و همینطور تشویق مردم به مطالعه شده است.

ولیپور اظهار کرد: مدیران ادارات کتابخانه‌های عمومی در شهرستان‌ها باید همواره به‌عنوان یک نیروی علمی و فرهنگی در کنار فرماندار و امام‌ جمعه قرار بگیرند.

عبدالرضا بابایی فرماندار نکا نیز با تبریک سال جدید و با ابراز رضایتمندی از عملکرد کتابخانه‌های عمومی استان، اظهار داشت: فرهنگ‌سازی در خصوص کتاب و کتاب‌خوانی مقوله‌ای است که باید به‌طور ویژه به آن توجه شود.

وی گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی را یکی از راه حل های برون رفت از آسیب های اجتماعی است دانست و بیان کرد: با توجه به اهمیت کتابخوانی در ارتقای فرهنگ عمومی، خواستار حمایت همه جانبه شما از کتابخانه های عمومی هستیم.

بابایی شهرستان نکا را بهره‌مند از علمای بزرگ، دانشگاهیان برتر و مردم فرهیخته دانست و گفت:راهکارهای نو برای تشویق مردم به کتابخوانی و فرهنگ مطالعه ارائه شود.