99

ویژه‌برنامه «سلام کتابخانه» اقدامی متفاوت به مناسبت بیست و نهمین دوره هفته کتاب و کتابخوانی به همت اداره کل کتابخانه های عمومی مازندران برگزار شد.

 در ادامه برنامه های فرهنگی و ترویجی اداره کل کتابخانه های عمومی مازندران به مناسبت هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار، با همکاری ادارات کتابخانه های عمومی شهرستان ها به مناسبت بیست و نهمین دوره هفته کتاب و کتابخوانی ویژه‌برنامه «سلام کتابخانه» برگزار شد.

این ویژه برنامه که در قالب یک روز شاد کتابخوانی در بخش کودک کتابخانه های عمومی استان مازندران با حضور مادران و کودکان عضو کتابخانه اجرا شد مورد استقبال بی نظیر خانواده‌ها قرار گرفت.

این برنامه در محل برگزاری مراسم حضوری در کتابخانه عمومی ابن شهرآشوب ساروی و در دیگر شهرستان ها در بخش کودک کتابخانه‌های عمومی اجرا شد.

آرزو ولیپور مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران ضمن قدردانی از مشارکت کتابداران و خانواده ها در این ویژه برنامه، گفت: باید بر اساس اقتضائات سنی کودکان و نوجوانان شرایط استفاده آنها از کتابخانه را فراهم کنیم و برای آن برنامه داشته باشیم.

وی بیان کرد: معتقد هستیم فعالیت کتابداران باعث می‌شود تا با توجه به سیاست فعال‌سازی بخش کودکان در سطح کتابخانه‌ها، نشاط فراینده‌ای با محوریت کتاب در بین کودکان ایجاد شود.

ولیپور با بیان اینکه نسل کودک و نونهال امروز سرمایه آتیه ساز ایران اسلامی هستند، افزود: ترویج مطالعه می‌تواند به افزایش تمرکز در بین دانش آموزان، بهبود یادگیری و حتی بهبود نوشتن، کاهش استرس، آگاهی بخشی و آرامش در بین نونهالان منجر شود.