62035780

انسیه خزعلی در جلسه ستاد هفته بزرگداشت مقام زن و روز مادر که امروز سه شنبه ۳۰ آبان  با حضور حجت الاسلام والمسلمین اشجری قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، معاونین، مدیران و روسای دفاتر استانی این نهاد از طریق ویدئو کنفرانس در دفتر مرکزی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: در ایامی زندگی می کنیم که مجامع بین المللی و کسانی‌که خود را طلایه‌دار پیشرفت بشر، عدالت، مساوات و حقوق بشر می‌دانند منابع و داشته‌های جهان اسلام را از جهت اقتصادی و سرمایه‌های انسانی نابود می‌کنند.

وی افزود: تمام کسانی که می خواستند وجود و هستی ما را  به غارت ببرند راهی را در پیش گرفتند تا به هویت انسانی‌،اسلامی، دینی و بومی ما  ضربه بزنند. آنها علاوه بر جنگ نرم گاهی با تهدید نسل، اهداف شوم خود را انجام داده‌اند.

رئیس ستاد هفته بزرگداشت مقام زن و روز مادر تصریح کرد :در این میان یکی از وظایف مهم ما مقابله با این جنگ نرم است و توجه به هویت و آنچه که جوان‌های ما را مورد هدف قرارداده است.

وی در خصوص راهکارهای ایستادگی در برابر هجمه های فرهنگی اظهار کرد: از بین رفتن فرهنگ، هویت و به مرور از بین رفتن ارزش‌ها و یا جایگزین شدن ارزش ها به ضد ارزش ها مطلبی است که زمان می برد و هر لحظه ای که ما دیر اقدام کنیم و قدمی را نابه جا برداریم از مقصد دور شدیم و کمک کردیم که دشمن با همه ابزار و وسایلی که دارد به میدان بیاید.

خزعلی گفت: از مسئولیت‌های بزرگ ما در این زمینه توجه ما به خانواده، دختران و زنان به صورت ویژه است در واقع هرچه سرمایه‌گذاری کنیم برای زنان جواب خواهیم گرفت و بهره آن را در نسل‌های آینده خواهیم برد.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با اشاره به تعبیر زیبای امام خمینی رحمت الله علیه که فرمودند 'قرآن انسان ساز است و زنان نیز انسان ساز هستند'، خاطر نشان کرد: هر زمان که قرآن تحریف شود و از قرآن برداشت نامناسبی شود، جامعه به انحراف می رود  و هر زمانی که زن از مسیر صحیح خود خارج شود و کارکرد او تحریف شود باید منتظر بود که جامعه به هلاکت برسد ودچار آسیب های جبران ناپذیری باشیم.

رئیس ستاد هفته بزرگداشت مقام زن و روز مادر عنوان کرد: سرمایه گذاری برای زنان باید هدفمند و با برنامه‌ریزی صحیح انجام و با شیوه‌هایی باشد که شرایط جامعه و موقعیت‌های مختلف زنان را در نظر بگیریم و برای هر کدام از دختران و زنان جامعه با شرایط و ویژگی‌هایی که دارند برنامه ریزی کنیم.

وی گفت: تقارن ایام دهه فجر انقلاب اسلامی و روز زن فرصت مناسبی برای بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی و تبیین نقش و جایگاه زن در اسلام است. امید است با همکاری و هم افزایی تمامی مسئولین دفاتر استانی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، بتوانیم برنامه های مناسبی را برای این ایام در دوبخش توانمندسازی زنان و مقابله با آسیب های زنان و خانواده تدوین کنیم.

بنا بر اعلام پایگاه اطلاع رسانی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، رئیس ستاد هفته بزرگداشت مقام زن و روز مادر در پایان افزود: از وظایف امور زنان و خانواده ریاست جمهوری شناسایی آسیبهایی است که زنان و مادران جامعه با آن مواجه هستند. امیدواریم با برنامه ریزی فرهنگی و بسیج سراسری گامهای موثری را در این خصوص برداریم.