سید جعفر رضوی شیرازی، مدیر عامل یک شرکت داروسازی در مراسم رونمایی از دستگاه تشخیصی بیماری‌های زنان گفت: بحث زنان و زایمان در کشور ما مهجور است و نهادهای زیربط کمتر به این رشته بها داده اند.اما ما به عنوان شرکتی که در حوزه تکنولوژی های تجهیزات پزشکی کار می کنیم، مرتبا برای ورود و انتقال تکنولوژی به کشور و تولید تکنولوژی ها در این حوزه تلاش می کنیم.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته شرکت دانش بنیانمان را تأسیس کرده ایم و مجوز کارخانه گرفته شده و در آینده نزدیک کار تولید را هم شروع خواهیم کرد.

رضوی تأکید کرد: ما در حوزه تجهیزات پزشکی حوزه زنان بسیار به روز هستیم و تا به امروز تجهیزات خاصی نداریم که در کشورهای دیگر باشد و در کشور ما نباشد. ما دائما در حال مذاکره با کمپانی های خارجی هستیم و نوید می دهیم همه تجهیزات دستگاهی و مصرفی که توسط کمپانی های معتبر در سراسر دنیا تولید می شود را ما در ایران خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه هدف ما وارد کردن و تولید سیستم هایی است که به ارتقاء سلامت زنان و کاهش هزینه ها کمک کنند، گفت: در سال گذشته و ابتدای امسال دو بخش مهم را در شرکتمان تاسیس کردیم که یک بخش آن مربوط به آنکولوژی و سرطان شناسی است که به طور حرفه ای روی آن قرار است کار کنیم و با چند شرکت سطح بالا قرارداد بسته ایم.

وی ادامه داد: دستگاهی که امروز به نام " اندوسی ادوَنس"رونمایی می شود برای اولین بار در ایران وارد شده است. در دنیا هم "کوپر سرجیکال" تنها شرکتی است که روی آن فعالیت می کند. ویژگی این سیستم کارایی بهتر در حوزه تشخیص بیماری های زنان با هزینه پایین تر و در زمان کمتر است.

رضوی در خصوص فضای کسب و کار و تجارت اظهار داشت: برای واردات تکنولوژی ها و تجهیزات پزشکی با مشکلات مختلفی روبرو هستیم و برای ورود یک محصول به کشور سختی های زیادی را از جمله فشار تحریم ها تحمل می کنیم اما کمک به سلامت مادران سرزمین برایمان بسیار مهم است.

وی اضافه کرد: تحقیقات و مذاکرات ما برای این دستگاه یک سال و نیم طول کشید تا به سرانجام برسد و ابتدای امسال تلاش های ما به نتیجه رسید.

منبع: فارس