225450

سیزدهمین جلد از کتاب «هدهد سفید» ویژه نوجوانان به منظور آشنایی بیشتر این قشر با کتاب و کتابخانه، شهریور ماه ۱۴۰۰ از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور منتشر شد.

 سیزدهمین جلد از کتاب «هدهد سفید» ویژه نوجوانان به منظور آشنایی بیشتر این قشر با کتاب و کتابخانه، شهریور ماه ۱۴۰۰ از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور منتشر شد.

این جلد از «هدهد سفید» در نخستین بخش با عنوان «آوازهایم برای تو» به روایت داستانی از احمد طلوعی با عنوان «حتی همین حالا» می پردازد. در ادامه مناسبت های ماه های شهریور و مهر در بخشی با عنوان «روزها و قصه ها» آمده است.

بخش «سرزمین افسانه‌ها» از سیزدهمین جلد «هدهد سفید» به استان کرمانشاه و آشنایی با برخی از نویسندگان این استان و آثارشان اختصاص دارد. این بخش با معرفی علی اصغر ایزدی، نویسنده سقزی ادبیات کودک و نوجوان، آغاز می شود. در این معرفی علی اصغر ایزدی از آغاز آشنایی اش با داستان و داستان نویسی گفته است. در ادامه داستان هایی با عنوان «انگشتر» نوشته مهناز فتوحی و «مادربزرگ خوش بوی من» نوشته مینا حدادیان و شعر «یک جهان تازه» اثر پیوند فرهادی، نویسندگان و شاعر کرمانشاهی آمده است.

در ادامه خاطره ای با عنوان «زن عمو عنکبوت» از فاطمه صادقی، کتابدار کتابخانه آیت الله العظمی خامنه ای آمده است. بخش «داستان از ما، تصویرسازی از شما» به روایت داستان «چاه» نوشته علی اکبر ولایی، با تصویرسازی فاطمه سیاسرانی، ریحانه قنبری، ستایش نجف پور، ترنم حسینی، سها اشکباری، ماتینا مرادی از شهرستان ساری و ثنا صالحی و امیرحسین حسینی از استان مازندران می پردازد.

بخش «خیلی دور، خیلی نزدیک» در مطلبی با عنوان «مثنوی بچه خوب» به معرفی مهدی آذریزدی و تعدادی از آثار وی می پردازد. این بخش با گزارشی از اقدامات نهاد به مناسبت روز ادبیات کودک و نوجوان از جمله «همایش ملی جوانه ها» به میزبانی استان یزد، راه اندازی «محفل جوانه ها»، «آیین تجلیل از نویسندگان بومی؛ از تبار قلم»، ادامه می یابد.

بخش «بیست هزار فرسنگ زیر دریا» به بیان داستان هایی از نوجوانان با موضوع «کتابخانه ای برای آیندگان» اختصاص دارد. داستان «۲۳ نفر» اثر عاطفه بحرکانی، «شهر رنگین کمان» اثر یاسمین حسنی، «دوباره مامان» اثر بهاره میرقربانی سرخه، «سرزمین تنبل ها» اثر فردین ریاحی و «نجات جنگل سوزان» اثر سارا حسینی، تعدادی از داستان های این بخش است.

سیزدهمین شماره «هدهد سفید» در بخش هایی با عنوان «قفسه مهر»، «قفسه امید» و «قفسه شما» با پیشنهاد مطالعه کتاب هایی، به معرفی مختصر آن ها می پردازد. در ادامه این شماره، نمایشنامه «از ما بهترون» نوشته ابراهیم قربان پور آمده است.

داستان های «واقعی ترین تصویر جهان» اثر معصومه یزدانی و «آخرین آرزو» نوشته چاینا میه ویل با ترجمه ابراهیم قربان پور از دیگر بخش های این شماره از «هدهد سفید» است. در ادامه در مبحثی با عنوان «۱۰۱ درس محرمانه برای نویسنده شدن» فریدون عموزاده خلیلی به بیان آموزه هایی درباره نویسندگی می پردازد.

داستان «پیل سپید جندی شاپور» نوشته نسترن فتحی در بخش گنج هاپیکان و «دکترای ترک تحصیل، حل معادله در سونا، دنده خلاص در جاده موفقیت» در بخش ته خیار، پایان بخش سیزدهمین شماره هدهد سفید است.

گفتنی است، هدهد سفید کتابچه‌ای با موضوع کتاب برای کودکان و نوجوانان است که با هدف اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی در زمینه کتاب، ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، ترغیب کودکان و نوجوانان به مطالعه و انس بیشتر با کتاب و تعمیق دیدگاه مطالعاتی آنان در مواجهه با کتاب منتشر می‌شود.

جلد سیزدهم هدهد سفید را از اینجا دریافت کنید.