1258400 761

این نان خوشمزه بافت عالی دارد و برای صبحانه و عصرانه گزینه مناسبی است همچنین می توانید برای ساندویچ های مختلف مانند الویه از آن استفاده کنید و دستور تهیه بسیار آسانی دارد دقت کنید خوب مواد را ورز دهید و اگر از خمیرمایه فوری استفاده نمی کنید از قبل با کمی آب ولرم خمیرمایه را عمل بیاورید سپس با دیگر مواد استفاده کنید.

مواد لازم برای تهیه طرز تهیه رول فرانسوی

  • آرد قنادی یا فانتزی ۳۳۰ گرم
  • شکر ۱۶ گرم
  • نمک ۴ گرم
  • آب ۸۰ گرم
  • شیر ۱۲۰ گرم
  • مخمر خشک فوری ۴ گرم
  • کره ۲۵ گرم
  • کره برای قبل پخت به مقدار لازم

 

طرز تهیه رول فرانسوی خوشمزه برای صبحانه

مرحله اول: مخلوط کردن مواد

ابتدا همه مواد را اندازه بگیرید و تا به یک نون با کیفیت برسید سپس اگر خمیرمایه فوری ندارید مقداری خمیرمایه را با کمی شکر و آب یا شیر بگذارید تا عمل بیاید اگر خمیرایه فوری دارید نیازی به این کار نیست.

مرحله دوم: مخلوط کردن

داخل یک کاسه مواد خشک یعنی آرد و شکر و خمیرمایه فوری و نمک را با هم مخلوط کنید می توانید برای تهیه این خمیر از ابتدا مواد را داخل کاسه میکسر ریخته و هم بزنید سپس آب و شیر را نیز با هم مخلوط کنید.

مرحله سوم: استراحت خمیر

حالا آب و شیر را به تدریج به مواد خشک اضافه می کنیم تا کم کم خمیر شکل بگیرید و کمی مواد را خوب ورز دهید تا نرم شود در ادامه کره به دمای محیط رسیده را نیز اضافه کنید و ۱۵دقیقه مواد را ورز دهید سپس خمیر را به شکل یک توپ دربیاورید و در یک کاسه چرب شده به مدت ۴۰ دقیقه در دمای محیط قرار دهید تا حجیم شود.!

مرحله چهارم: چانه گرفتن خمیر

حالا خمیر کمی حجیم شده آن را روی سطح کار قرار دهید و کمی ورز دهید و خمیر را به ۱۲ یا ۱۶ قسمت تقسیم می کنیم سپس خمیر را چونه گرفته و چونه ها را داخل یک سینی قرار دهید و مجدد ۱۵ دقیقه استراحت دهید بعد از این مدت دوباره هر چانه را تک تک در دست بگیرید و ورز دهید و مجدد شبیه توپ کنید و این بار چانه ها را داخل سینی فر با فاصله از هم قرار دهید.

مطالب پیشنهادی

اگر کودک 10 تا 17 سال دارید حتما این فرم را پرکنید!

موهای سفیدت اعصابت رو خورد کرده؟ ما راه حلش رو داریم. شمارتو بذار برامون

موهات تو جوونی سفید شده؟ حتی اگه ارثی هم باشه درمان میشه! ثبت نام کن

اینترنت پرسرعت ماهانه فقط 11،800 تومان!

مرحله پنجم: پخت رول فرانسوی

حالا هر روسی سینی را پوشانده و برای ۴۰ دقیقه مجدد زمان دهید تا کمی حجیم شود بعد از این زمان کمی آرد روی نان ها الک کنید و با کمک یک تیغ یک شکاف روی نان ها بزنید و روی هر شکاف به دلخواه ۱ گرم کره قرار دهید حالا با یک اسپری آب کمی روی نان ها آب اسپری کنید حالا سینی را در فر از قبل گرم شده به مدت ۲۰ دقیقه در دمای ۲۰۰ قرار دهید. 

نکات کلیدی در تهیه رول فرانسوی

  1. مقدار آب خور هر آرد متفاوت است پس بسته به نوع آرد مایعات را کم کم بریزید تا جایی که خمیر شکل بگیرد.

  2. زمانی که تیغ روی خمیر می زنید دقت کنید پف و حجم خمیر را نگیرید.

  3. برای توستر و فرهای برقی دما را روی ۱۹۰ قرار ده