R20210425143656

مواد لازم:

Iconfs329مرغ۶ تکه Iconfs1برنج۴ لیوان Iconfs2255زعفران دمکردهبه میزان لازم Iconfs56پیاز۱ عدد https://mamifood.org/cooking-training/recipe/15268/%D8%B7%D8%B1%D8%B2-%D8%AA%D9%87%DB%8C%D9%87-%D8%AA%D9%87-%D8%A7%D9%86%D8%AF%D8%A7%D8%B2-%D9%85%D8%B1%D8%BA-%D8%AE%D8%A7%D9%86%DA%AF%DB%8Cنمک، فلفل، زردچوبهبه میزان لازم https://mamifood.org/cooking-training/recipe/15268/%D8%B7%D8%B1%D8%B2-%D8%AA%D9%87%DB%8C%D9%87-%D8%AA%D9%87-%D8%A7%D9%86%D8%AF%D8%A7%D8%B2-%D9%85%D8%B1%D8%BA-%D8%AE%D8%A7%D9%86%DA%AF%DB%8Cپودر سیر و پودر پاپریکابه میزان لازم Iconfs1426روغن مایعبه میزان لازم

طرز تهیه و دستور پخت:

به نام خداوند بزرگ و مهربان و با عرض سلام و خسته نباشید خدمت تمام همکاران و دوستانم تو مامی فود. امروز میخواهیم با هم یه غذای خیلی خوشمزه که ممکنه به مدل های دیگه درستش کرده باشیم رو تهیه کنیم به اسم ته انداز مرغ. این غذا بخاطر مرغ و برنجی که پایه اصلیش رو تشکیل میدن خیلی مفید و مقویه و برای همه سنین لازم و مناسبه. البته این غذا رو با کمی تغییر که تو درست کردنش میدیم خیلی متفاوت و خوشمزه تر از غذا های دیگه مون میشه. پس این غذا رو درست کرده و از خوردنش لذت ببرین.

مرحله اول تهیه ته انداز مرغ خانگی:

ابتدا برای درست کردن این غذای خوشمزه میریم سراغ مرغهامون. مرغها رو تمیز پاک کرده و پوستشون رو میگریم و خوب میشوریمشون و میزاریم تا آبش بره. سپس پیازمون رو برداشته و بعد از اینکه پوستش رو گرفتیم تمیز میشوریم و به صورت نگینی البته درشت خرد کرده و میزاریم کنار. حالا یه کاسه بزرگ برمیداریم و مرغهامون رو داخلش میریزیم. سپس پیازهایی که خرد کرده بودیم رو هم بهش اضافه میکنیم. در ادامه نمک، پودر سیر، پودر پاپریکا و در آخر هم زعفران دمکرده ای که داشتیم رو به مرغهامون اضافه کرده و با خوب با هم مخلوطشون میکنیم و روی ظرف رو پوشونده و میزاریم یه چند ساعتی بمونن.

تا خوب مزه دار شن و طعم ادویه ها کامل به خورد مرغهامون بره. حالا تا مرغ هامون داره مزه میگیره، ما میریم سراغ برنجمون. چون میخواهیم برنج آبکشی درست کنیم حتما باید از چند ساعت قبل یا اگه دوست داشته باشین از روز قبل خیسش کنیم. پس برنجمون رو تمیز پاک میکنیم و بعد از اینکه شستیمش تو یه ظرف میریزیم و آب و نمک زیادی داخلش ریخته و میزاریم بمونه تا خوب خیس بخوره.

ته انداز مرغ خانگی

مرحله دوم تهیه ته انداز مرغ خانگی:

حالا تو این مرحله میریم سراغ مرغهامون که گذاشته بودیم خوب مزه دار بشن. اول یه تابه برمیداریم و روغن داخلش میریزیم و تابه رو میزاریم رو حرارت تا خوب داغ شه. همین که روغنمون داغ شد، مرغهای مزه دار شده مون رو میندازیم تو تابه و شروع میکنیم به سرخ کردنشون. زمانی که یه طرف مرغ هامون کامل سرخ شد اون ها رو از رو حرارت برمیداریم. چون اون طرف مرغ که سرخ نشده رو میخواهیم کف قابلمه بچینیم و اون موقع خودش سرخ میشه. البته یه راه دیگه هم هستش برای درست کردن مرغهامون.

اونم اینه که شما میتونید مرغها رو همراه با آب و پیاز و کمی نمک و زردچوبه از قبل تقریبا نیم پز کنید و بعد همراه با پودر سیر و پودر پاپریکا و زعفران دمکرده سرخش کنید. هر دو راه رو میتونید انجام بدین. دیگه بسته به میل و سلیقه خودتون هستش. سپس زمانی که یه طرف مرغهامون سرخ شد اونها رو از رو حرارت برداشته و میزاریم کنار. سپس میریم سرغ برنجمون که از قبل خیسش کرده بودیم. برنجمون رو میشوریم تا نمک اضافیش بره.

ته انداز مرغ خانگی

مرحله سوم تهیه ته انداز مرغ خانگی:

حالا تو این مرحله باید برنجمون رو آماده کنیم. پس اول یه قابلمه برداشته و آب میریزیم داخلش همراه با کمی نمک و زردچوبه و بعد قابلمه رو میزاریم رو حرارت تا آب داخلش به جوش بیاد. همین که آب داخل قابلمه شروع کرد به جوشیدن برنجمون رو میریزیم داخلش و میزاریم تا خوب قل بخوره. بعد از اینکه قل خورد یه دونه برنج رو امتحان میکنیم اگر ما بین انگشتهامون له کردیم و هنوز یکم سفت بود اون موقع زمان آبکش کردنه.

برنجمون رو آبکش میکنیم و کمی آب سرد میگیریم روش تا بهم نچسبه. سپس قابلمه ای که میخواهیم غذامون رو توش درست کنیم رو برمیداریم و کمی روغن میریزیم داخلش. سپس مرغهامون رو از سمتی که سرخ نکرده بودیم کف قابلمه میچینیم. در ادامه کمی از برنجمون رو با زعفران مخلوط میکنیم و لا به لای مرغها و روشون میریزیم  و خوب پهنش میکنیم که همه جای مرغها رو بگیره. سپس مابقی برنج رو میریزیم و روی برنجمون رو هم مخلوط آب و روغن همراه با زعفران میدیم و میزاریم ته انداز مرغمون با حرارت کم بپزه. بعد از یک ساعت ته انداز مرغمون آماده هستش و از رو حرارت برداشته و میزاریم حرارتش بیفته و بعد یه دیس میزاریم در قابلمه و ته اندازمون رو برمیگردونیم و بعد از تزئین سروش میکنیم. نوش جان.

ته انداز مرغ خانگی