علی عباسی مدیرکل پزشکی قانونی مازندران پیش ازظهر یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه در تیر ماه سال جاری ۳۱ نفر شامل ۲۶ مرد و مابقی زن در دریای مازندران جان خود را از دست دادند، افزود: این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۹ نفر گزارش شده است.

وی با اشاره به غیر بومی بودن ۵۴ درصد از این غرق شدگان افزود: شهرستان‌های بابلسر و محمود آباد هر کدام با ۶ مورد دارای بیشترین آمار و شهرهای رامسر، عباس آباد، فریدونکنار و بهشهر هر کدام یک مورد غرقی گزارش شده است.

وی با اشاره به اینکه ۵۵ درصد از غرق شدگان در سنین ۱۱ تا ۳۰ سال هستند، تصریح کرد: اطلاع رسانی و آگاهی عمومی به شیوه‌های مختلف می‌تواند برای کاهش تلفات انسانی بسیار مؤثر باشد و رسانه‌ها می‌توانند نقش ویژه ای در اطلاع رسانی و کاهش تلفات ناشی از غرق شدن شناگران در دریای خزر ایفا کنند.

عضو شورای قضائی استان با تأکید بر این موضوع که مرگ ناشی از غرق شدگی عمدتاً به دنبال شنا در مناطق غیر مجاز و ایمن سازی نشده اتفاق می‌افتد از هموطنان و مسافران می‌خواهد تنها از مناطق مجاز و تحت مراقبت برای شنا کردن استفاده کنند و به رعایت نکات ایمنی توجه داشته باشند.

به گزارش مهر درحالی شمار غریق دریای استان با رشد بی سابقه‌ای روبرو بوده که در سال جاری به دلیل شیوع کرونا، طرح‌های سالمسازی دریا تعطیل هستند.