Photo

مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران گفت: جشنواره کتابخوانی رضوی باهدف ترویج فرهنگ زندگی رضوی و سیره امام رضا(ع) گامی بلند در ترویج و اشاعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی است.

 آرزو ولیپور طی گفت و گویی با اشاره به آغاز بکار دبیرخانه کمیته اجرایی استانی یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی، بر بهره گیری از تمام ظرفیت‌ها برای برگزاری هرچه بهتر یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی در مازندران تاکید کرد.

وی بیان کرد: دهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی با استقبال خوب جامعه کتابخوان استان مواجه شده و از زمان اعلام فراخوان این جشنواره فعالیت های خوبی در زمینه مطالعه کتاب های معرفی شده برای شرکت در این جشنواره انجام شده بود.

مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران ضمن تقدیر از مشارکت مردم استان در دوره های گذشته جشنواره کتابخوانی رضوی، افزود: جلب مشارکت  چشمگیر مردم در این جشنواره و حضور خانوادگی در این رویداد ملی  و آگاه‌سازی افراد و آشنایی با سیره رضوی از راهکارهای ترویج کتابخوانی است.

ولیپور درباره جزئیات یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی تصریح کرد: بهره مندی از دو نیمه شعبان در سرآغاز و سرانجام سال ۱۴۰۰ سبب شد بخش اصلی به موضوع و منابع امام رضا(ع) و بخش ویژه یازدهمین دوره جشنواره به حضرت مهدی(عج) اختصاص یابد.

وی با اشاره به اینکه یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی با اضافه شدن بخش ویژه حضرت مهدی(عج) برگزار می شود، ادامه داد: منابع معرفی‌شده برای اين دوره 6 عنوان كتاب، براي سه گروه كودك و نوجوان و بزرگسال دو كتاب در نظر گرفته شده است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران افزود: به منظور بهره برداري روشندلان نسخه بريل به كتابخانه ها ارسال و نسخه گويای كتابها از طريق سايت قابل دريافت است و براي شركت در بخش خانوادگي، ثبت نام حداقل يک نفر از اعضاي خانواده در بخش بزرگسال الزامي است.

این مسئول خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان برای شرکت در این جشنواره می‌توانند در رشته‌های نقاشی، داستان‌نویسی، پویش کتاب‌خوان، مسابقه چهارگزینه‌ای، قصه‌گویی، پویش برای امام زمان (عج) و شعر سرایی باهم رقابت کنند.

ولیپور بیان کرد: کتابداران علاقه‌مند می‌توانند در بخش مروّجان فرهنگ رضوی و نیز نویسندگان و ناشران علاقه‌مند می‌توانند در بخش چاپ و انتشار شرکت کنند.

وی در پایان گفت: علاقمندان براي دريافت فايل منابع به آدرس ir.samakpl.www مراجعه و يا به منظور دريافت اماني – فيزيكي كتاب هاي جشنواره به كتابخانه هاي عمومي سراسر كشور مراجعه و تا اول آبان ۱۴۰۰ فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.