Photo

مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران از تلاش مضاعف نهاد کتابخانه ها برای تزریق اعتبارات بخش فرهنگی و کتابخانه ای با همکاری نمایندگان و اعضای کمیسیون برنامه و بودجه و تلفیق مجلس شورای اسلامی خبر داد.

جلسه شورای اداری روسای ادارات کتابخانه های عمومی شهرستانها با حضور مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران، فرماندار چالوس،  معاونین اداره کل کتابخانه ها و روسای ادارات کتابخانه های عمومی شهرستانهای مازندران به میزبانی شهرستان چالوس برگزار شد.

 آرزو ولیپور با تبریک دهه کرامت و ولادت امام رضا(ع) و تشکر از تلاش همه همکاران در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، از اقدامات و تلاش های جناب آقای مختارپور دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی برای پیگیری و تحقق افزایش حقوق کتابداران در راستای بررسی وضعیت معیشت کتابداران قدردانی کرد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران توسعه و تجهیز کتابخانه ها در سطح استان را از اهداف مهم این نهاد در سال جاری عنوان کرد و گفت: باتوجه به سابقه دیرین مثبت فرهنگی در مازندران نیازمند توجه بیشتر در این بخش را می طلبد.

وی بیان کرد: در دو سال اخیر نهاد کتابخانه های عمومی برای تخصیص بودجه به طرح های فرهنگی و کتابخانه ای تلاش زیادی را با همکاری نمایندگان مجلس و اعضای کمیسیون برنامه و بودجه و تلفیق انجام داده است تا بتوانند اعتبارهای بخش فرهنگی و کتابخانه ای را ترمیم کنند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران با اشاره به اینکه استان مازندران با وجود تمام تنگناهای اعتباری برنامه های شاخص و مهمی را اجرا کرده است، تصریح کرد: بخش اعظمی از برنامه های فرهنگی استان توسط کتابخانه های عمومی استان در حال انجام شدن است.

ولیپور با اعلام اینکه نگاه فرهنگی بسیاری از مسئولان و مردم به کتابخانه های عمومی تغییر کرده است، افزود: کسب رضایت اعضای کتابخانه ها و گسترده ساختن دایره مخاطبان از دیگر وظایف مهمی است که باید نسبت به آن اهتمام داشت.

وی در بخش دیگری به اهداف جشنواره کتابخوانی رضوی اشاره کرد و گفت: ۶ عنوان کتاب به عنوان منابع یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی معرفی شده است و این جشنواره در ۱۰ بخش موضوعی و در فضای مجازی برگزار می شود.   

مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران  با تاکید بر اجرای جدی و دقیق جشنواره کتابخوانی رضوی  درباره ویژگی های این دوره از جشنواره اظهار کرد: منابع کمتر،  ایجاد قالب های جدید متناسب با سلایق مختلف،  گروه سنی کودک در دو بخش  ۴ تا ۷ سال و  ۸ تا ۱۲ سال به صورت مجزا داوری و تقدیر می‌شوند.

فرماندار شهرستان چالوس نیز با قدردانی از حضور مدیرکل و روسای ادارات کتابخانه های عمومی شهرستان های مازندران در شهرستان چالوس از تلاش های تمام همکاران در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی و ارتقای مطالعه مفید تشکر کرد.

سید رسول حسینی تصریح کرد: با توجه به دغدغه های رهبر معظم انقلاب و تاکید بر ترویج فرهنگ کتابخوانی، هر فرصتی برای مطالعه را باید غنیمت شمرد.

وی خواستار هم افزایی و بسیج امکانات دستگاه ها برای خدمت رسانی بیشتر و ارتقا شاخص های کتابخوانی شد و افزود: باید به ازای هر فرد باسواد حداقل یک و نیم جلد کتاب در کتابخانه های عمومی داشته باشیم که نیازمند است همه نهادهای فرهنگی پای کار باشند.

فرماندار شهرستان چالوس خواستار ارائه طرح های نو و ابتکاری برای ارتقای فرهنگ مطالعه در شهرستانها شد.

در این جلسه روسای ادارات کتابخانه های عمومی سه شهرستان مازندران به نمایندگی از غرب ، مرکزی  و شرق استان ضمن ارائه گزارش در خصوص مسائل شهرستان ها بحث و تبادل نظر کردند.

در پایان این مراسم  با حضور مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران، فرماندار و معاونین و روسای ادارات از پوستر یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی رونمایی شد.

همچنین به مناسبت دهه کرامت مراسم مولودی خوانی و جشن ولادت امام رضا(ع) با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله اجتماعی برگزار و مورد استقبال قرار گرفت.