3794197

با نزدیک شدن به زمان رأی گیری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا، اقشار مختلف آمادگی خود را برای مشارکت در این انتخابات مهم و سرنوشت ساز اعلام می‌کنند.

بانوان نیز با تشکیل کمیته‌ها و ستادهای مختلف تنور انتخابات را گرم کرده‌اند تا در این عرصه سرنوشت ساز مشارکت گسترده‌ای داشته باشند و نمایندگان و رئیس جمهور مورد تأیید خود را انتخاب کنند و از این طریق در آینده کشور نقش آفرینی داشته باشند.

امسال شاهد افزایش حضور بانوان در حوزه کاندیداتوری انتخابات شوراهای شهر و روستا هستیم که این امر خود نوید روند افزایشی حضور زنان در عرصه‌های مدیریتی را می‌دهد و باعث می‌شود از این بستر برای به کار گیری توانمندی‌های زنان بهره گرفته شود و از سوی دیگران نمایندگان منتخب بتوانند از بستر شورای شهر و شهرداری برای ارتقای خدمات دهی به بانوان و فراهم کردن بستر انجام کارهای فرهنگی و مدیریتی، استفاده کنند.

در حوزه انتخابات ریاست جمهوری نیز نامزدهای مختلف با تشکیل ستادها و کمیته‌های ویژه بانوان، فضا را برای جلب مشارکت حداکثری بانوان و استفاده از ظرفیت آنان در پست‌های مدیریتی آینده مهیا کرده‌اند.

بانوان برای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات جهادی پای کار بیایند

یکی از بانوان فعال در حوزه قرآن و فرهنگ با تاکید بر ضرورت مشارکت حداکثری بانوان در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا اظهار داشت: در این راستا باید از همه ظرفیت‌ها برای مشارکت بانوان در انتخابات استفاده کرد.

نقش اثرگذار بانوان در میدان انتخابات/رفع مشکلات با مشارکت حداکثری

وی با اشاره به اهمیت برگزاری انتخابات در ایران اسلامی عنوان کرد: با توجه به هجمه‌های فرهنگی که از سوی دشمنان علیه نظام ما صورت می‌گیرد دیگر جایز نیست که ما در خانه بنشینیم.

وی با تاکید بر اینکه بانوان در این رابطه باید جهادی کار کنند گفت: بانوان برای حضور حداکثری مردم در انتخابات باید تبلیغ چهره به چهره داشته باشند.

این بانوی فعال فرهنگی در ادامه سخنان خود با تاکید بر ضرورت تبلیغ در روستاها برای حضور و مشارکت بانوان روستایی و مردم در انتخابات افزود: ما نیاز داریم که تیم‌هایی داشته باشیم که با حضور در روستاها کار دعوت به حضور در انتخابات را انجام دهند.

ضرورت معرفی شاخص‌های نامزد اصلح

یکی دیگر از بانوان فعال حوزه قرآنی نیز با تاکید بر اینکه مهم‌ترین اصل برای افزایش مشارکت‌های عمومی، تشویق و ترغیب مردم است اظهار داشت: یکی از عواملی که باعث می‌شود این مشارکت‌ها بالا برود استفاده از ظرفیت افراد با نفوذ و دارای جایگاه در جامعه است.

نقش اثرگذار بانوان در میدان انتخابات/رفع مشکلات با مشارکت حداکثری

وی با تاکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت فضای مجازی برای دعوت و حضور مردم و بانوان در انتخابات امسال افزود: در این راستا کلیپ‌های مختلف، مطالب، تولید محتواهایی که از سوی بانوان فعال تهیه شده در اختیار مخاطبان قرار داده شود.

این بانوی فعال قرآنی با تاکید بر ضرورت معرفی شاخص‌های نامزد اصلح در بین بانوان بیان داشت: تلاش باید کنیم که زمینه حضور بانوان را در انتخابات به عنوان نیمی جمعیت کشور فراهم آوریم.

ضرورت تبلیغات چهره به چهره برای مشارکت مردم در انتخابات

یکی دیگر از طلبه‌های حوزه علمیه فاطمیه نیز در سخنانی با تاکید بر اینکه برای حضور حداکثری مردم در انتخابات، اول باید از خانواده شروع کنیم ادامه داد: بانوان باید به صورت جهادی در این رابطه ورود پیدا کنند تا بتوانیم زمینه حضور حداکثری را در انتخابات فراهم کنیم.

وی با اشاره به شرایط سخت اقتصادی که مردم در آن قرار دارند گفت: این امر موجب شده که مردم برای حضور در انتخابات دلسرد باشند، در این راستا باید تبلیغات چهره به چهره و ترغیب مردم برای حضور در انتخابات مورد توجه قرار بگیرد.

نقش اثرگذار بانوان در میدان انتخابات/رفع مشکلات با مشارکت حداکثری

این طلبه حوزه علمیه فاطمیه با بیان اینکه تلاش ما باید خیلی بیشتر از حال حاضر باشد و این امر هم در فضای مجازی و هم در فضای حقیقی باید صورت گیرد بیان داشت: برخی‌ها در اماکن عمومی، تاکسی‌ها و… مردم را برای حضور در انتخابات دلسرد می‌کنند، باید به گونه‌ای تلاش کنیم که مردم متقاعد شوند و پای صندوق رأی بیایند.

تنها کار ما امروز دعوت مردم به مشارکت در انتخابات است

یکی دیگر از بانوان فرهنگی با اشاره به نقش بانوان در رفع شبهات بین مردم و فراهم آوردن زمینه مشارکت آنها در انتخابات گفت: باید با برنامه ریزی لازم و تولید محتوا، زمینه حضور بانوان و مردم را با سلیقه‌های مختلف سیاسی در انتخابات فراهم آوریم.

وی با بیان اینکه تنها کار ما امروز دعوت مردم به مشارکت در انتخابات است افزود: نباید بگوییم که مردم به طور مثال به فلان کاندیدا رأی بدهند، بلکه تنها هدف ما باید ترغیب مردم برای حضور حداکثری در انتخابات باشد.

نقش اثرگذار بانوان در میدان انتخابات/رفع مشکلات با مشارکت حداکثری

اجرای طرح «ستاد ملت امام حسین» توسط بانوان

یکی دیگر از طلبه‌های فعال حوزه علمیه نیز با اشاره به تهیه یک طرح با مشارکت بانوان مرکز لرستان در راستای حضور حداکثری مردم در انتخابات اظهار داشت: این طرح در قالب فضای مجازی و حقیقی در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه نیروهای انقلابی ما خوشبختانه نسبت به سال‌های قبل در فضای مجازی فعال‌تر شده‌اند تصریح کرد: این فعالیت‌ها در بین اقشار مختلف مردم با سلیقه‌های متفاوت سیاسی در فضای مجازی استان در حال انجام هستند.

این بانوی طلبه با تاکید بر شور انتخاباتی، انقلابی و همچنین فعالیت چهره به چهره در این راستا عنوان کرد: در این رابطه طرح «ستاد ملت امام حسین» از سوی بانوان فعال شهر خرم آباد در دستور کار قرار گرفته و در حال عملیاتی شدن است.

نقش اثرگذار بانوان در میدان انتخابات/رفع مشکلات با مشارکت حداکثری

وی با تاکید بر اینکه در قالب این طرح، طرفداری مستقیم از هیچ کاندیدی صورت نمی‌گیرد و هدف ما حضور و مشارکت حداکثری مردم در پای صندوق‌های رأی است افزود: در این راستا ایجاد یک سری غرفه‌ها را در سطح معابر شلوغ و پارک‌های شهر برای جذب بانوان، کودکان و نوجوانان آنها در دستور کار قرار داده‌ایم..

این بانوی فعال طلبه گفت: در این غرفه‌ها با استفاده از ظرفیت بانوان برجسته و انقلابی با بانوان حاضر در غرفه صحبت می‌کنند و تبلیغ چهره به چهره را برای حضور در انتخابات انجام می‌دهند.

رفع مشکلات کشور با مشارکت حداکثری در انتخابات

حجت الاسلام محمد علی نیا رئیس اداره تبلیغات اسلامی خرم آباد نیز در این رابطه با تاکید بر اینکه مقام معظم رهبری فرمودند که علاج دردهای مزمن کشور ابتدا در مشارکت حداکثری در انتخابات و بعد انتخاب اصلح است اظهار داشت: اگر می‌خواهیم قدمی خالصانه برداریم، باید زمینه مشارکت حداکثری را در انتخابات فراهم آوریم.

وی با بیان اینکه هر کسی که در این راستا مرد میدان است ورود پیدا کند ادامه داد: این انتخابات با تمام اهمیتش، معبر است و مقصد نیست، اگر اصلح‌ترین رئیس جمهور را انتخاب کنیم، ولی مشارکت پایین باشد، انقلاب ضربه خواهد خورد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی خرم آباد با اشاره به اینکه باید هر کسی در راستای رضای خدا و حفظ آرمان‌ها و اهداف انقلاب برای حضور حداکثری مردم در انتخابات فعالیت داشته باشد گفت: خوشبختانه برخی از بانوان فرهنگی و قرآنی در این حوزه فوق العاده مطلوب کار کرده‌اند که جای تقدیر دارد.