Photo

اداره کل کتابخانه های عمومی استان مازندران و جمعیت هلال احمر استان، با هدف توسعه فعالیت های فرهنگی و بهره‌مندی از امکانات و ظرفیت یکدیگر و اجرای برنامه های مشترک، تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

 تفاهم نامه همکاری اداره کل کتابخانه های عمومی استان مازندران و جمعیت هلال احمر استان با حضور آرزو ولیپور مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران، غلامعلی فخاری مدیرعامل جمعیت هلال احمرمازندران، معاونین اداره کل کتابخانه ها و جمعی از کارشناسان دو دستگاه در هلال احمر امضا شد.

ولیپور در این جلسه ضمن قدردانی از زحمات و تلاش های مدیرعامل، کارکنان و امدادگران جمعیت هلال احمر استان، اظهار کرد: یکی از اولویت های اصلی کتابخانه های عمومی تعامل با سایر دستگاه های اجرایی استان در راستای ترویج فرهنگ کتاب و مطالعه است.

وی با اشاره به اینکه هدف اصلی ما اجرای صحیح تفاهم نامه‌هاست تا به درستی تمام بندهای آن اجرا شود، تصریح کرد: روی تک تک بندهای تفاهم نامه بررسی و کارشناسی شد تا به یک تفاهم درست و مشترک برسیم و با اجرای صحیح خدمات بیشتری به مردم ارائه کنیم.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان مازندران نکته مشترک کتابخانه های عمومی و هلال احمر را داشتن عضوهایی دانست که با عشق، علاقه و با افتخار در حال خدمت به مردم هستند.
ولیپور با اشاره به راه اندازی پویش های مختلف ملی در راستای ترویج کتابخوانی، بیان کرد: استقبال از این پویش ها با طرح های خلاقانه توسط کتابخانه های عمومی در دوران کرونا بسیار عالی بوده است و امیدواریم بتوانیم با همکاری‌های مشترک این طرح ها را اجرایی کنیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمرمازندران نیز دراین دیدار ضمن قدردانی از اقدامات و فعالیت مدیرکل و کارکنان کتابخانه های عمومی استان اظهار کرد: انعقاد این تفاهم نامه آغاز فصل نوینی از همکاری های مشترک میان دو دستگاه است.

غلامعلی فخاری با اشاره به اینکه انعقاد این تفاهم نامه موجب باکیفیت تر شدن برنامه های فرهنگی هلال احمر به ویژه در حوزه کتاب و کتابخوانی می شود، افزود: جمعیت هلال احمر با توجه به ساختار سازمانی و گستردگی افراد مرتبط با این دستگاه، علاوه بر بحث امداد رسانی در بحران از ظرفیت فرهنگی بالایی نیز برخوردار است و می تواند در تحقق پیشبرد اهداف فرهنگی جامعه نقش بسزایی داشته باشد.

وی آموزش و ترویج فرهنگ های مفید را یکی از ارکان اصلی ساختار جمعیت هلال احمر دانست و گفت: معاونت آموزش و پژوهش این نهاد با امدادگران و دواطلبان زیادی در ارتباط بوده و در این زمینه پتانسیل فرهنگی و اجتماعی کتابخانه های عمومی، بازوی توانمندی در تحقق پیشبرد اهداف فرهنگی و آموزشی جمعیت است.

در پایان این مراسم، تفاهم نامه همکاری مشترک میان اداره کل کتابخانه های عمومی مازندران و جمعیت هلال احمر استان به امضای آرزو ولیپور و غلامعلی فخاری رسید.