Photo                 2 1

آرزو ولیپور فرزند اولین معلم شهید مازندران و مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران در آستانه روز معلم با مدیر کل آموزش و پرورش استان دیدار و گفت و گو کرد.

 آرزو ولیپور مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران به همراه معاونین اداره کل به مناسبت روز بزرگداشت معلم با علیرضا سعدی پور مدیرکل آموزش وپرورش مازندران دیدار و گفت و گو کرد.

ولیپور در این دیدار ضمن گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری، روز معلم را به معلمین و فرهیختگان علم و ادب و تقارن آن با ماه مبارک رمضان تبریک گفت.

وی ضمن خاطراتی از دوران معلمی پدر شهید خود، افزود: روز معلم یادآور شکوه و بزرگی مردی است که در طول تاریخ، در عرصه تعلیم و تربیت، زیباترین جلوه های عشق و ایثار را به نمایش گذاشت.

وی طرح کتابشاد را اقدام موفقی در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در بین دانش آموزان و خانواده ها دانست و افزود: امیدواریم طرح کتابشاد با کمک وزارت آموزش و پرورش در کشور فراگیر شود.

مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران تصریح کرد: دانش‌آموزان بخش مهمی از اعضای کتابخانه‌های عمومی استان را تشکیل می‌دهند و نشست‌های کتاب‌خوان مدرسه‌ای، مسابقات کتابخوانی، کلاس‌های آموزشی، نشست‌های جمع‌خوانی، نشست‌های قصه‌گویی از جمله برنامه‌های کتابخانه‌های عمومی استان برای دانش‌آموزان است که باتوجه به شیوع ویروس کرونا به صورت مجازی برگزار می شود.

مدیرکل آموزش وپرورش مازندران نیز ضمن تبریک روز معلم و قدرانی از حضور مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران گفت: در شرایطی که هنوز ویروس منحوس کرونا وجود دارد امسال نیز همه برنامه‌ها باید برابر مقررات و پروتکل‌های ستاد ملی مقابله با کرونا محدود و از راه دور باشد.

علیرضا سعدی پور ایجاد انگیزه و تشویق به کتابخوانی در دانش آموزان را یک امر مهم و کلیدی دانست و افزود: مدرسه نیز به عنوان دومین نهاد اجتماعی که کودک بعد از خانواده در آن پای می گذارد در این زمینه نقش محوری و اساسی بر عهده دارد.

سعدی پور بر تقویت و استمرار همکاری های آموزش و پرورش و کتابخانه های عمومی به عنوان دو مجموعه تاثیرگذار آموزشی و فرهنگی تاکید کرد و از  عزم جدی آموزش و پرورش در حمایت از طرح کتابشاد خبر داد.

 وی ضمن تقدیر از طرح و‌برنامه های اداره کل کتابخانه ها در حوزه دانش آموزی، به صورت ویژه از آرزو ولیپور مدیرکل کتابخانه ها ی عمومی مازندران به خاطر داشتن طرح و ایده های نو قدردانی کرد و خواستار ارتباط تنگاتنگ مدیران دو مجموعه برای خلق اتفاقات تاثیر گذار در استان شد.

در این دیدار بر ویژگی های اخلاقی شهید علی ولیپور به عنوان نخستین شهید فرهنگی مازندران که در اوج‌جوانی و در اولین روزهای جنگ از سنگر مدرسه به سنگر دفاع از کشور عزیمت کرده و آسمانی شد ، پرداخته شد.

در پایان لوح یادبود نخستین شهید فرهنگی استان توسط فرزند ایشان به مدیرکل آموزش و پرورش مازندران اهدا شد.