مسؤول بسیج جامعه پزشکی آمل از تزریق واکسن خارج از پروتکل‌های تعیین شده در مرکز بهداشت شهرستان آمل خبر داد.

واکسن‌خوری به مازندران رسید/ تزریق واکسن کرونا خارج از دستورالعمل

عباس اقوامی‌آملی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از تزریق واکسن خارج از پروتکل‌های تعیین شده وزارت بهداشت در شهرستان آمل خبر داد و با اعلام اینکه این واکسن به سه نفر تزریق شده است، اظهار کرد: این واکسن‌ها در تاریخ هفت و ۱۶ فروردین‌ماه به دو نفر از افرادی که در لیست تزریق واکسن قرار نداشتند مورد استفاده قرار گرفته است.

مسؤول جامعه پزشکی شهرستان آمل گفت: تزریق واکسن در ۳۰ فروردین‌ماه برای استفاده همه اعضای کادر درمان برنامه‌ریزی شده اما واکسن‌های تزریق شده در تاریخ هفت و ۱۶ فروردین‌ماه توسط دو نفر از کارکنان بهداشت و درمان آمل و یک کارشناس بیمه سلامت تزریق شده خارج از برنامه‌های تعریف شده تزریق واکسن بوده است.

وی افزود: این واکسن‌ها در حالی به این افراد تزریق شده که هنوز تعدادی از کادر درمان نسبت به تزریق اقدام نکردند.

اقوامی با اعلام اینکه واکسن کرونا با دستور مستقیم مسؤول شبکه بهداشت آمل تزریق شده است، گفت: این افراد مسؤول دفتر و مدیر امور مالی این مجموعه بودند.

وی با اشاره به برخی مباحث مطرح شده درباره داشتن بیماری زمینه‌ای این افراد، بیان کرد: در زمانی که این افراد نسبت به تزریق واکسن اقدام کردند در لیست‌های تعریف شده تزریق واکسن کرونا قرار نداشتند.

مسؤول جامعه پزشکی شهرستان آمل یادآور شد: این موضوع حتی به مسؤولان دستگاه قضایی نیز اطلاع داده شده است و در دست بررسی است.

در ادامه مسؤول شبکه بهداشت و درمان شهرستان آمل در گفت‌وگو با خبرنگار فارس موضوع را اینگونه توضیح داده است، واکسن‌ها براساس نیازها توزیع می‌شود.

وی با اعلام اینکه ۲۴۰ عدد واکسن برای گروه بهداشت شهرستان آمل ارسال شده است، افزود: در شهرستان آمل گروه‌های که نیاز به تزریق واکسن داشتند را مشخص کردیم.

رمضانی در ارتباط با تزریق واکسن کرونا مسؤول دفترش، گفت: این فرد پایشگر مراکز ۱۶ و ۲۴ ساعته بوده و هفته دو تا سه پایش در این مرکز انجام داده و مبتلا به دیابت است.

وی درباره دیگر فردی که نسبت به تزریق واکسن اقدام کرده، بیان کرد: این کارمند هم از گروه بهداشت بوده و دارای فشار خون و بیماری شدید اضطرابی بوده و در مقطعی هم به دلیل بیماری دچار بحران شده بود.

مسؤول مرکز بهداشت شهرستان آمل با بیان اینکه این فرد هم از سهمیه ۲۴۰ عددی بهداشت نسبت به تزریق واکسن اقدام کرده است، افزود: کارشناس بیمه هم مستقر در مراکز درمانی شهرستان بوده و از سهمیه بیمارستانی دریافت کرده و همه این افراد در تاریخ‌های تعریف شده پروتکل‌های بهداشتی نسبت به تزریق واکسن اقدامی کردند.

وی درباره مطرح شدن این موضوع به دستگاه قضا، گفت: هر اتفاقی که خارج از روال قانونی باشد از همه ارگان‌های مرتبط پیگیری می‌شود و پاسخ‌های لازم را ارائه دادیم.

به گزارش فارس، پیش از این بحث تزریق واکسن کرونا خارج از پروتکل‌های تعیین شده وزارت بهداشت توسط دو مدیر بیمارستان و تعدادی از پزشکان مستقر در ستاد دانشگاه پیش از تزریق کادر درمان مطرح شده اما مسؤولان امر در واکنش به انتشار گزارش سکوت کردند.