مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۲ سنندج گفت: در مرحله نهایی یازدهمین المپیاد علوم و فناوری نانو دانش‌آموزان کردستانی با کسب ۱۳ مدال رنگارنگ مقام اول را به دست آوردند.

محمد سعید کنعانی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تاکنون ۱۱ دوره المپیاد دانش‌آموزی نانو در مراحل مختلف به صورت برگزاری آزمون تئوری در سطح کشور و برگزاری ۲ اردوی علمی- عملی برای برگزیدگان مراحل تئوری برگزار شده است.

وی افزود: یازدهمین دوره المپیاد دانش‌آموزی نانو با شرکت بیش از ۱۰ هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز آغاز و ۳۰ دانش‌آموز به مرحله سوم و نهایی راه پیدا کردند که استان کردستان با تصاحب ۱۳ سهم از این تعداد، دارای بیشترین تعداد نفرات برتر در سطح کشور بود.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۲ این مرحله به صورت مجازی (برگزاری آنلاین کارگاه‌های تخصصی) و حضوری به مدت سه روز کار در آزمایشگاه و انجام پروژه در روزهای ۱۴ تا ۱۶ اسفند جاری در چهار شهر سنندج، شیراز، مراغه و نیشابور با موضوع «تاثیر نانوپوشش‌ها روی خوردگی فلزات» برگزار شد.

وی اضافه کرد: نتایج فعالیت‌های آزمایشگاهی داوطلبان برای انجام آزمون‌های لازم توسط ناظران باشگاه نانو به تهران ارسال و پس از انجام آزمون‏‌ها در مراکز معتبر علمی و دریافت نتایج، ارائه گزارش کار و تحلیل نتایج آزمون‌ها توسط دانش‌آموزان در یک جلسه آنلاین با حضور داوران المپیاد انجام شد.

کنعانی اعلام کرد: با اعلام نتایج نهایی رقابت شرکت‌کنندگان دانش‌آموزان کردستانی با کسب ۱۳ مدال رنگارنگ اول شدند که در این میان دانش آموزان ناحیه ۲ سنندج یک مدال طلا، یک مدال نقره و پنج مدال برنز کسب کردند.

استان کردستان ۳۰۰ هزار دانش‌آموز دارد که در سه هزار و ۹۰۰ واحد آموزشی تحصیل می‌کنند.