Photo

در آستانه میلاد بابرکت مولای متقیان امیرالمومنان حضرت علی (ع) مراسم کلنگ‌زنی اولین کتابخانه سبز ایران با حضور استاندار مازندران، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان، مدیران دستگاه های اجرایی استان، اصحاب رسانه و به همت دکتر نجات‌حسینی خیر سبز اندیش و فرهنگ دوست مازندران در بوستان دامادی ساری برگزار شد.

 آیین کلنگ‌زنی اولین کتابخانه سبز ایران با حضور استاندار مازندران، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان، دکترسید نجات حسینی خیر فرهنگ دوست استان و همسر محترمشان، برخی از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان و پایگاه های خبری اصحاب رسانه در بوستان دامادی ساری برگزار شد.

استاندار مازندران با قدردانی از نگاه دکتر حسینی خیر نیک اندیش استان در راستای مسئولیت های اجتماعی که همواره منشا خیر و برکت در استان هستند، گفت: اتفاقات خوبی در حوزه کتابخوانی و کتابخانه سازی در سال های اخیر با تلاش دکتر ولیپور مدیرکل کتابخانه های عمومی استان و همکاران اداره کل افتاده است که جای قدردانی  و تشکر دارد.

احمد حسین زادگان با اشاره به اینکه در بخش کتابخانه سازی کمک های اعتبارات دولتی 47 درصد رشد داشته ایم، بیان کرد: با کمک خیران و مدیران دستگاه ها،  رویکرد فرهنگی بهتری نسبت به سنوات گذشته در حوزه کتابخوانی و کتابخانه سازی  در استان را شاهد هستیم.

وی با اعلام اینکه توسعه بدون حمایت خیران و مردم اتفاق نمی افتد، افزود: خیرین كتابخانه ساز، سفیران گمنام توسعه علمی و فرهنگی جامعه هستند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران نیز در این مراسم ضمن تشکر ازاستاندار و رئیس انجمن کتابخانه های عمومی استان که همواره در کنار مدیران برای توسعه فرهنگ کتابخوانی تلاش می کنند، گفت: با کمک همه دلسوزان فرهنگی در استان، مازندران یکی از استانهایی است که همواره در حوزه فرهنگ حرفی برای گفتن دارد و این افتخاری  برای همکاران در اداره کل است تا با انگیزه بیشتری در خلق اتفاقات خوب قدم برداریم.

آرزو ولیپور با اشاره به اینکه کتابخانه و ساختمان تمام سبز در کشور نداریم، بیان کرد: از دکتر حسینی خیر نیک اندیش استان برای قبول ساخت اولین کتابخانه سبز ایران در ساری بسیار تشکر و قدردانی می کنیم که با این اقدام شایسته همیشه در قلب مردم ماندگارتر می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه در طی هشت سال گذشته 29 کتابخانه به متراژ 12 هزار متر به سرانه فیزیکی کتابخانه های عمومی استان اضافه شده است، افزود: در دو سال اخیر هشت کتابخانه در استان با کمک مدیران و خیران افتتاح شده است که این نشانه دغدغه فرهنگ دوستان در استان است.

ولیپور از رتبه نخست مازندران در کتابخانه سازی کشور خبر داد و گفت: خیرین از ارکان توسعه فرهنگی به ویژه در موضوع کتابخانه سازی هستند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران از شهرداری ساری که زمین احداث کتابخانه سبز را در اختیار اداره کل قرار دادند نیز قدردانی کرد.

دکترسید نجات حسینی خیر فرهنگ دوست مازندران نیز در این مراسم گریزی به خاطرات گذشته در دوران تحصیل و علاقه مندی به کتاب و کتابخوانی اشاره کرد و گفت: بعد از ساخت و تحویل کتابخانه کردخیل ساری و درمانگاه بهداشت، انگیزه ام برای ادامه کار در این مسیر چندبرابر شد.

وی با تشکر از استاندار و مدیرکل کتابخانه های عمومی استان برای اجرای ایده و طرح ساخت کتابخانه سبز در ساری، افزود: روشنایی و حقیقت در پی جستجو و تحقیق است و هیچ راهی جز از راه خواندن کتاب نیست و یقیقا با تحقیق و جستجو اگر ایمانی به دست می‌آید بسیار این ایمان تحسین برانگیز است.