Photo

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران گفت: کتابداران مازندران در شرایط کرونایی با تمام توان در خدمت مردم بوده و هستند و تعطیلی خدمات دهی به صورت فیزیکی هرگز مانع از فعالیت آنها نشد و فضای مجازی فرصت جدید خدمات رسانی آنها شده است.

 آرزو ولیپور(30 بهمن ماه) در برنامه زنده «جهش» شبکه تبرستان با موضوع توسعه فرهنگی استان اظهار کرد: مقیاس و سرفصل های سرانه مطالعه در کشور با سایر کشورهای متفاوت است اما در استان مازندران به جرات اعلام می کنم که مردم مازندران جز کتابخوان ترین مردم کشور هستند.

وی بیان کرد: به عنوان نمونه در جشنواره ملی کتابخوانی رضوی که در اوایل شیوع کرونا در استان برگزار شد بیش از 82 هزار نفر در استان باوجود بسته بودن کتابخانه ها در این جشنواره در تمام گروه های سنی شرکت کردند که این نشان می دهد ذائقه مردم مازندران به کتاب و کتابخوانی بسیار زیاد است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران با اشاره به اینکه 67 درصد اعضای کتابخانه های عمومی استان کودک و نوجوان هستند، افزود: در ایام کرونایی فعالیت های کتابخانه های عمومی متوقف نشده است.

ولیپور با اعلام اینکه در ایام کرونا فضا را برای علاقه مندان به کتاب با برنامه ریزی های صحیح در استان فراهم کردیم، گفت: در راستای خدمت به مردم و توسعه شاخص های فرهنگی اقدامات زیادی در دست اجرا داریم.

وی در بخش دیگری به اجرای طرح کتابرانه در ایام کرونایی اشاره کرد و ادامه داد: در این طرح ما کتاب ها را با رعایت مسائل بهداشتی به دست مردم می‌رسانیم و کتاب ها از 14 الی 30 روز در اختیارشان قرار دارد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران از استقبال بی نظیر مردم استان از این طرح خبر داد و افزود: یکی دیگر از اقدامات اداره کل کتابخانه ها برای کتابخوان کردن دانش آموزان، اجرای طرح کتابشاد است که مورد استقبال ویژه قرار گرفت.

ولیپور در بخش دیگری از حمایت و تلاش خیران استان و خارج از استان به حوزه کتاب و کتابخوانی قدردانی کرد و گفت: با تلاش خیران توانستیم 12 پروژه کتابخانه ای را در استان به سرانجام برسانیم.

وی با اشاره به تعداد پروژه های نیمه کاره استان، و عزم جدی نهاد کتابخانه ها برای تکمیل و تجهیز به همت خیرین در شرایط سخت اقتصادی کشور، یکی از مهم‌ترین مطالبات مردم را کتابخانه مرکزی دانست و افزود: این پروژه با ۵۷ درصد پیشرفت فیزیکی بیش از یک دهه بر زمین مانده بود و‌ امسال با عنایت ویژه استاندار محترم و‌تلاش های صورت گرفته از سازمان مدیریت ‌اتفاقات خوبی رقم خورده و‌منتظریم طی چند روز آینده با اعلام تخصیص نهایی به پیمانکار ، عملیات اجرایی آن فعال شود.

مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران ضمن تاکید بر توسعه استان با محوریت فرهنگ بیان کرد: کتابداران مازندران در شرایط کرونایی با تمام توان در خدمت مردم بوده و هستند و تعطیلی خدمات دهی به صورت فیزیکی هرگز مانع از فعالیت آنها نشد و فضای مجازی فرصت جدید خدمات رسانی آنها شده است.

این مسئول از ایجاد موج شورآفرینی در کتابخانه های عمومی توسط مشاوران کودک و جوان و‌نوجوان خبر داد و سفیران کتاب کودک و مشاوران جوان ‌‌نوجوان را کتابداران افتخاری پرثمری برای کتابخانه های عمومی دانست که با توجه به گام دوم انقلاب و‌جوانگرایی باید از این ظرفیت پرشور و خلاق استفاده بهینه کرد.

ولیپور به انواع پویش ها، جشنواره های پژوهشی، انواع نقد و بررسی های کتاب، فعالیتهای متنوع محافل ادبی کتابخانه ها ، تعدد و تنوع طرح های استان مازندران در این ایام مانند: کتابرانه، کتابشاد، همسفر دانا، سفیران‌ کتاب و کودکان کتاب و.... اشاره کرد و ضمن بیان بخشی از افتخارات کتابخانه های استان، موفقیتهای به دست آمده در حوزه کتابخانه های عمومی استان را به مردم مازندران تقدیم کرد.

در این برنامه زنده دکتر بابایی کارنامی نماینده مردم ساری ، میاندورود در مجلس شورای اسلامی نیز با برقراری ارتباط تلفنی بر حمایت  و پیگیری موثر شان از تکمیل پروژه کتابخانه مرکزی ساری تاکید کرد.